  • 1. Data: 2003-01-02 07:03:03
    Temat: Mam pytanie - zatrudnienie i ZUS
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Chcę zatrudnić człowieka na pół etatu, ma on swoją działalność, czy teraz w
    ZUS-ie są takie przepisy - że on musi dopłacić ZUS do pełnego etetu, czy
    jeżeli za niego zapłacę te pół minimalnej pensji i od tego ogprowadzę ZUS to
    on nie musi przy swojej działalności płacić już ZUS-u.
    Bardzo proszę o podpowiedź, bo zgłupiałem w tym momencie.
    Robert

  • 2. Data: 2003-01-02 07:54:10
    Temat: Re: Mam pytanie - zatrudnienie i ZUS
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Robur wrote:

> [...]
    > ogprowadzę ZUS to on nie musi przy swojej działalności płacić już
    > ZUS-u. Bardzo proszę o podpowiedź, bo zgłupiałem w tym momencie.

    Niezależnie od zatrudmienia musi płacić zdrowotne. Jeśli chodzi o
    pozostałe (społeczne i Fundusz Pracy) to o płaceniu decydują nie ułamki
    etatów a zarobki. Jeśli w danym miesiącu zarobił 800 zł lub więcej to
    nie płaci.

  • 3. Data: 2003-01-02 17:05:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Robur napisał:

> [...]
    >jeżeli za niego zapłacę te pół minimalnej pensji i od tego ogprowadzę ZUS to
    >on nie musi przy swojej działalności płacić już ZUS-u.

    Niestety. Niezależnie od wymiaru czasu pracy (może u Ciebie pracować
    nawet na 1/999999999999(9) etatu) jeżeli zarobi 800zł brutto to płaci
    tylko zdrowotne, jeżeli mniej, to w DG płaci całość.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/