  • 1. Data: 2008-04-02 06:05:06
    Temat: Mandat karny skarbowy
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Pół roku po terminie złożyłam deklarację PCC i od razu zapłaciłam
    należny podatek wraz z odsetkami. Po jakimś czasie Pan z Urzędu
    Skarbowego zadzwonił że nałożony zostanie mandat karny, ale można
    napisać do US pismo w skrócie mówąc o umorzenie tego mandatu. Moje
    pytanie brzmi co można napisać w takim pismie aby ten mandat został
    umorzony? Prosze o pomoc. Z góry dziękuje.

  • 2. Data: 2008-04-02 12:38:59
    Temat: Re: Mandat karny skarbowy
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "asuszek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    Sama jestem ciekawa odpowiedzi lepiej zorientowanych, bo całkiem niedawno
    przeczytałam gdzieś, że jeśli złoży się odpowiedni dokument (deklarację,
    korektę, czy cokolwiek człowiek przeoczył) + wyjaśnienie + zapłaci się
    należną kwotę wraz z odsetkami, to unika się automatycznie kary za
    przewinienie pod warunkiem, że samemu zorientowało się, jaki był błąd. Ale z
    tego wynika, ze to jednak prawda nie była... Może ktoś poprawi.

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 3. Data: 2008-04-02 13:39:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Barbara K. pisze:
> [...]
    > przewinienie pod warunkiem, że samemu zorientowało się, jaki był błąd. Ale z
    > tego wynika, ze to jednak prawda nie była... Może ktoś poprawi.

    Nie "odpowiedni dokument" a _korektę_. Ergo ten dokument juz musiał być
    wczesniej złożony (zakłada się ze terminowo) tylko z błędem.
    Poprawiasz, wyjaśniasz, dopłacasz plus odsetki i efekt jest jakby błędu
    nie było (skarb państwa wyszedł na swoje).

    A niezłożenie zeznania w terminie jest wykroczeniem którego się nie da
    "odkręcić" bo czasu nie da sie cofnąć.
    Co byś nie robiła nie sprawisz, żeby zeznanie złożone po terminie nie
    podpadało pod artykuł mówiący że wykroczeniem jest nieterminowe złożenie
    zeznania.

    A więc kolejna regułka do zanotowania:
    Samo złożenie deklaracji po terminie jest wykroczeniem. Nic więcej nie
    trzeba nabroić żeby zarobić mandat. Mogło nic nie być do zapłaty. Mogło
    być nawet do zwrotu dla podatnika. Dalej możesz oberwać.

    I należy wbić sobie do głowy - lepiej złożyć zeznanie z błędami, byle w
    terminie, niż nie złożyć wcale. To pierwsze przykazanie podatnika.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-04-02 14:07:04
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > przewinienie pod warunkiem, że samemu zorientowało się, jaki był błąd. Ale
    > z tego wynika, ze to jednak prawda nie była... Może ktoś poprawi.

    Instytucja czynnego żalu, art 16 kks
    Jest jednak jeszcze jeden warunek:
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną wiadomość
    o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,

    Pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2008-04-02 19:36:01
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    > wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia

    No właśnie o to mi chodziło, kiedy pisałam, że chodzi o sytuację, kiedy
    samemu się zorientowało, jaki to błąd - zanim US do tego dojdzie.
    Mogłam wyraźniej napisać.

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 6. Data: 2008-04-02 19:37:02
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

> [...]
    > Poprawiasz, wyjaśniasz, dopłacasz plus odsetki i efekt jest jakby błędu
    > nie było (skarb państwa wyszedł na swoje).

    Ok, dzięki. Myślałam, że dotyczy to też niezłożonych dokumentów...

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 7. Data: 2008-04-02 21:36:32
    Od: "tolo" <n...@g...com>

    > No właśnie o to mi chodziło, kiedy pisałam, że chodzi o sytuację, kiedy
    > samemu się zorientowało, jaki to błąd - zanim US do tego dojdzie.
> [...]
    Tak. Napiszesz i darują ci mandat. Swoją drogą jaki to US. Dla mnie od
    jakiegoś czasu urzędy skarbowe są jakoś bardziej ludzkie i kompetentne niż
    kiedyś. Kilka razy spóźniłem się ze składaniem i nic mi się nie stało.
    Najgorzej jest z ZUS'em.