  • 1. Data: 2008-04-02 12:17:22
    Temat: zawieszenie - fry. zakupu, podatki itp.
    Od: mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl>

    Witam

    Chciałbym na jakiś czas około 12 miesięcy zawiesić DG. Jest to
    Jednoosobowa DG, KpiR, VAT. ZUS tylko zdrowotna (jestem na 3/4
    zatrudniony w firmie o innym profilu niż DG).
    I teraz pytanka:

    1. Jaka jest procedura, gdzie co zgłosić po kolei?
    2. Jakie koszty?
    3. Mam kasę fiskalną, raporty robię normalnie, mimo, że nie będę
    prowadził DG?
    4. Mam tel. komórkowy na firmę, co z rachunkami w okresie zawieszenia?
    Traktuję jako prywatne, czy wpisuję do KPiR i rozliczam VAT?
    5. Czy wtedy składam VAT-7?

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2008-04-02 14:16:14
    Temat: Re: zawieszenie - fry. zakupu, podatki itp.
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > w firmie o innym profilu niż DG).
    > I teraz pytanka:
    > 1. Jaka jest procedura, gdzie co zgłosić po kolei?

    Nie ma procedury, bo w Twoim przypadku nie ma takiego czegoś jak
    zawieszenie.
    Masz ryzykowny plan, szczególnie ZUS to może zainteresować.

    > 3. Mam kasę fiskalną, raporty robię normalnie, mimo, że nie będę prowadził
    > DG?

    Chcesz robić raporty nie prowadząc działalności?

    > 4. Mam tel. komórkowy na firmę, co z rachunkami w okresie zawieszenia?
    > Traktuję jako prywatne, czy wpisuję do KPiR i rozliczam VAT?

    Zapewne zapłacisz abonament i wszystko. Rozmowy z tego telefonu mogłyby
    sugerować prowadzenie dzialalności.
    Zwróć uwagę, że zawarcie jakiejś słownej umowy dotyczące DG jest już jej
    prowadzeniem. Łatwo się na tym przejechać...

  • 3. Data: 2008-04-02 15:16:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, s...@a...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie ma procedury, bo w Twoim przypadku nie ma takiego czegoś jak
    > zawieszenie.
    > Masz ryzykowny plan, szczególnie ZUS to może zainteresować.

    > Chcesz robić raporty nie prowadząc działalności?

    O ile powyższe (o ryzykowności) to prawda, to sobie tak myślę:
    podatnikiem VAT jest się odrębnie od DG w rozumieniu przepisów
    o DG.
    A nuż komuś coś np. wynajmie? ;)
    A po 10 m-cach i tak jest przymusowy "wylot z VAT" (acz do kasy
    to nic nie ma, dobrze gadam?).
    Nie wiem czy dobrze myślę, ale pewnie kasę chce "trzymać na chodzie"
    żeby nie ponieść kosztów defiskalizacji i ponownej fiskalizacji
    (jak ponownie ruszy z DG to pod kasę już podpada).

> [...]
    > Zwróć uwagę, że zawarcie jakiejś słownej umowy dotyczące DG jest już jej
    > prowadzeniem. Łatwo się na tym przejechać...

    Też prawda. Dodam tylko, że płacenie "gołego abonamentu" można uzasadniać
    (IMO) "zachowaniem źródła przychodu". Oczywiście do zaliczenia w koszty
    dopiero po "przywróceniu źródła" :)

    pzdr, Gotfryd