  • 1. Data: 2003-12-11 10:08:35
    Temat: Moment rozpoznania przychodu?? Usługi kont pocztowych.
    Od: ptica <p...@k...org>

    Witam!

    Rzadko tu zagladam, ale teraz mnie przycisnelo :)

    Sprzedajemy konta pocztowe. Faktury sa wystawiane tylko po wplacie z
    gory calej kwoty za dany okres, najczesciej 12 m-cy. Zaliczalismy do
    tej pory caly przychod zarowno do VATu jak i podatku dochodowego tylko
    w miesiacu wystawienia faktury, czyli uruchomienia uslugi. Klient sie
    nie moze wycofac po wplacie. Teraz jednak powstaly watpliwosci, czy
    nie powinnismy podzielic przychodu rownomiernie na caly okres
    swiadczenia uslugi. W przypadku duzej ilosci kont oznacza to spory
    problem natury czysto technicznej. Nie wyobrazam sobie, ze np Onet
    majacy setki tysiecy platnych kont tak robi...

    Bede wdzieczny za Wasze zdanie na ten temat. Im szybciej tym lepiej,
    bo nagle sprawa stala sie naglaca.

    Pozdrawiam

    Tomek

    --
    ptica małpa krowa org
    spółka z o o

    http://ptica.gniazdo.org

  • 2. Data: 2003-12-11 10:15:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ptica wrote:

> [...]
    > majacy setki tysiecy platnych kont tak robi...
    >
    > Bede wdzieczny za Wasze zdanie na ten temat. Im szybciej tym lepiej,

    Jaeli che pan szybko, to roenie szybko nalezy podac jak sie rozliczacie z
    US,
    w jakiej formie organzacyjnej dzialacie i jaka metode ksiegowania
    stosujecie......

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-11 10:28:46
    Od: ptica <p...@k...org>

    On Thu, 11 Dec 2003 11:15:09 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Jaeli che pan szybko, to roenie szybko nalezy podac jak sie rozliczacie z
    >US,
    >w jakiej formie organzacyjnej dzialacie i jaka metode ksiegowania
    >stosujecie......

    Jestesmy sp. z o.o. - pelna ksiegowosc rzecz jasna.

    Pozdrawiam,

    Tomek

    --
    ptica małpa krowa org
    spółka z o o

    http://ptica.gniazdo.org

  • 4. Data: 2003-12-11 10:55:55
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    > Jestesmy sp. z o.o. - pelna ksiegowosc rzecz jasna.

    Ustawa z dnia 15 lutego 1992 o podatku dochodowym od osob prawnych
    art 12 ust.3 i ust4. punkt 1
    Do przychodów nie zalicza się :pobranych naleznosci na poczet dostaw towarów
    i usług które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a
    także......

    hm.....
    ata

  • 5. Data: 2003-12-11 11:03:33
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    > W przypadku duzej ilosci kont oznacza to spory
    > problem natury czysto technicznej. Nie wyobrazam sobie, ze np Onet
    > majacy setki tysiecy platnych kont tak robi...
    A Onet ma setki tysiecy platnych kont?

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2003-12-11 13:09:45
    Od: ptica <p...@k...org>

    On Thu, 11 Dec 2003 11:55:55 +0100, "ata" <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    >i usług które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a

    To nie takie proste. Usługa zalozenia konta odbywa sie w momencie
    zaplaty, pozniej oprocz utrzymania konta na serwerze i zapewnienia
    dostepu do niego nie robimy nic. Pytanie jest czy dzielic przychod na
    caly okres waznosci konta czy mozna wszystko wrzucic od razu, co jest
    znacznie bardziej wygodne i sensowne.

    Pozdrawiam,

    Tomek

    --
    ptica małpa krowa org
    spółka z o o

    http://ptica.gniazdo.org

  • 7. Data: 2003-12-11 13:16:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ptica wrote:

> [...]
    > dostepu do niego nie robimy nic. Pytanie jest czy dzielic przychod na
    > caly okres waznosci konta czy mozna wszystko wrzucic od razu, co jest

    Mysle, ze pytanie to - za co placi klient i ile...
    A czy wy cos robicie czy nie i czy robi to "wasz komputer"- nie ma
    znaczenia..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-12-11 13:18:20
    Od: ptica <p...@k...org>

    On Thu, 11 Dec 2003 14:16:11 +0100, bosz <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Mysle, ze pytanie to - za co placi klient i ile...

    Placi dokladnie za to co robimy, a co opisane jest powyzej.

    Tomek

    --
    ptica małpa krowa org
    spółka z o o

    http://ptica.gniazdo.org

  • 9. Data: 2003-12-11 13:24:29
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ptica wrote:

    > Placi dokladnie za to co robimy, a co opisane jest powyzej.
    >
    > Tomek

    Czylo osobno placi za zalozeine i osobno za "utrzymanie" ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-12-11 14:05:03
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    i na fakturze piszecie sprzedaz konta pocztowego ??

    Zaliczalismy do
    > tej pory caly przychod zarowno do VATu jak i podatku dochodowego tylko
    > w miesiacu wystawienia faktury, czyli uruchomienia uslugi.
    a tutaj piszesz uruchomienie uslugi ktora bedzie swiadczona pzrez 12
    miesiecy ...

    Ja prowadze sp z o.o
    I jesli dostake fakture gdzie sa daty alebo usluga zgodnie z umowa na 12
    miesiecy to rozbijam koszty na 12 miesiecy ....

    Ata
    Z innej strony jesli zakladacie koto i cos nawala przez 12 miesiecy to
    przeciez to naprawiacie wiec to nie jest tak ze juz nic wiecej nie robicie
    ????

    ata