  • 1. Data: 2003-12-11 08:58:36
    Temat: umowa o dzielo a oplacanie ZUS
    Od: "Pawel Nawrocki" <p...@o...pl>

    Czy jako pracownik zatrudniony na umowe o dzielo mam obowiazek placic ZUS i
    ubezp. zdrowotne?

    Jezeli tak to jak to rozwiazac?
    Dotychcas pobieralem zasilek wiec ZUS i ubezp zdrowotne pokrywal Urzad
    Pracy

    Dziekuje

  • 2. Data: 2003-12-11 09:02:45
    Temat: Re: umowa o dzielo a oplacanie ZUS
    Od: "Pawel Nawrocki" <p...@o...pl>

    dodam ze nie prowadze dzialalnosci gospodarczej

    czy mozna nie placic ZUSu?

  • 3. Data: 2003-12-11 18:46:01
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "Pawel Nawrocki" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > ubezp. zdrowotne?
    >
    > Jezeli tak to jak to rozwiazac?
    > Dotychcas pobieralem zasilek wiec ZUS i ubezp zdrowotne pokrywal Urzad

    jeżeli jesteś wykonawcą umowy o dzieło, to w zasadzie nie podlegasz żadnym
    ubezpieczeniom (ani zdrowotnym, ani społecznym itd.).
    Możesz złożyć wniosek, aby pracodawca opłacał za Ciebie składkę zdrowotną.

    Magda

  • 4. Data: 2003-12-11 19:51:31
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel Nawrocki" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jako pracownik zatrudniony na umowe o dzielo mam obowiazek placic ZUS
    >Wykonawca umowy o dzieło nie jest niczyim pracownikiem . Musi sam dbać o
    to by był ubezpieczony . Praca , którą wykonujesz ,nie może posiadać znamion
    pracy zleconej , oraz pracy jaką wykonuje osoba zatrudniona na umowę o pracę
    .Jeżeli takie posiada ,tzn .ma być wykonywana we wskazanym miejscu , w
    określonym czasie kontrolowanym przez zleceniodawcę , wyk. z powierzonego
    materiału z którego ciebie rozliczają itd. , itp. to nie może być mowy o
    UMOWIE O DZIEŁO . Jeżeli to nie jest tajemnicą , to co wykonujesz ?

  • 5. Data: 2003-12-12 18:35:38
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@S...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli jesteś wykonawcą umowy o dzieło, to w zasadzie nie podlegasz żadnym
    > ubezpieczeniom (ani zdrowotnym, ani społecznym itd.).
    > Możesz złożyć wniosek, aby pracodawca opłacał za Ciebie składkę zdrowotną.

    A na jakiej podstawie ( tytuł ubezpieczenia ) jeśli wolno spytać ?

    Ryszard