  • 1. Data: 2007-04-16 20:11:29
    Temat: Myk z kartą kredytową
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Chciałbym zrobić pewien "myk" z prywatną kartą kredytową. Mianowicie,
    nie wolno jej (ponoć, tak tu ludzie mówią) używać do celów DG, a ja
    nie chciałbym się nikomu narażać. Ale pomyślałem, że mógłbym zrobić
    coś takiego:
    1. wypłacam z prywatnej karty kredytowej pieniądze _w bankomacie_ (pal
    licho prowizję)
    2. wpłacam tą gotówkę na konto firmowe jak "wpłata własna"
    3. kupuję różne rzeczy :)

    Czy takie zagranie jest waszym zdaniem legalne? Ktoś robił może coś
    podobnego?

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2007-04-16 21:09:41
    Temat: Re: Myk z kartą kredytową
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    DarkStar wrote:
    > Ale pomyślałem, że mógłbym zrobić
    > coś takiego:
    > 1. wypłacam z prywatnej karty kredytowej pieniądze _w bankomacie_ (pal
    > licho prowizję)

    Prowizję faktycznie pal licho, gorzej z odsetkami.
    Poczytaj lepiej regulamin karty.

    > 2. wpłacam tą gotówkę na konto firmowe jak "wpłata własna"
    > 3. kupuję różne rzeczy :)
    >
    > Czy takie zagranie jest waszym zdaniem legalne? Ktoś robił może coś
    > podobnego?

    Legalne, ale strasznie głupie.
    Nie możesz zapłacić kartą bez tych kombinacji?

  • 3. Data: 2007-04-16 21:33:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Chciałbym zrobić pewien "myk" z prywatną kartą kredytową. Mianowicie,
    nie wolno jej (ponoć, tak tu ludzie mówią) używać do celów DG,

    Czemu nie wolno?
    No chyba, ze regulamin zabrania - ale to juz zalezy od konkretnej karty -
    poczytaj.
    Nie wolno tylko - co chyba jasne - wrzucac w koszty oplat zwiazanych z karty
    (prowizje, oplaty za wydanie, kary, odsetki itp.).

    To co Ty "wykombinowales" jest glupie do kwadratu.
    Zaplacisz i prowizje, i odsetki od dnia wyciagniecia kasy. Grace period dla
    wyplat gotowkowych nie obowiazuje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-17 06:12:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.04.2007 DarkStar <p...@g...com> napisał/a:
    > Chciałbym zrobić pewien "myk" z prywatną kartą kredytową. Mianowicie,
    > nie wolno jej (ponoć, tak tu ludzie mówią) używać do celów DG, a ja

    Nie wolno co najwyżej dlatego, że regulamin zabrania. Niespecjalnie tylko
    wiem, w jaki sposób bank ma się o tym dowiedzieć i co tak naprawdę będzie
    mu w tym przeszkadzać. Ja używam swoich kart do celów DG i żyję nadal. Ba,
    mam się bardzo dobrze, bo zanim odliczę VAT, to pieniądze na niego wykłada
    bank, a nie ja. :)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-04-17 06:51:30
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Hm. Czyli (zakładając, że regulamin nie zabrania - sprawdzę) mogę
    zapłacić prywatną kartą kredytową za zakup firmowy? Ja bym chciał ten
    zakup wciągnąć w KUP, dlatego że będzie to coś (licencje na
    oprogramowanie) niezbędnego do prowadzenia przeze mnie działalności,
    karta jest prywatna i w dodatku w innym banku niż konto firmowe - nie
    bardzo wiem jak to rozliczyć wtedy. Może mi ktoś z własnego
    doświadczenia powie?

    Dzięki za uświadomienie mi głupoty. :P

  • 6. Data: 2007-04-17 07:18:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2007 DarkStar <p...@g...com> napisał/a:
    > Hm. Czyli (zakładając, że regulamin nie zabrania - sprawdzę) mogę
    > zapłacić prywatną kartą kredytową za zakup firmowy?

    Oczywiście.

> [...]
    > karta jest prywatna i w dodatku w innym banku niż konto firmowe - nie
    > bardzo wiem jak to rozliczyć wtedy. Może mi ktoś z własnego

    Normalnie - za pomocą dowodu księgowego. Co ma do niego sposób płatności,
    to nie mam pojęcia. A co to jest dowód księgowy, to poczytaj w
    rozporządzeniu o KPiR. Dodatkowo, jeśli chcesz odliczyć VAT, to ten dowód
    księgowy powinien spełniać również wymagania co do faktury VAT, opisane w
    rozporządzeniu o fakturach VAT.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 7. Data: 2007-04-17 07:23:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    DarkStar wrote:
> [...]
    > karta jest prywatna i w dodatku w innym banku niż konto firmowe - nie
    > bardzo wiem jak to rozliczyć wtedy. Może mi ktoś z własnego

    A czym to się - Twoim zdaniem - różni od sytuacji kiedy kartę i rachunek
    firmowy masz w tym samym banku?

    Przecież - niestety ;-) - KUP nie powstaje z tego tytułu, że "spalasz"
    pieniądze z firmowego konta.

    Tak więc - jeśli chcesz być strasznym purystą - to sprawdź czy regulamin
    nie zabrania używania prywatnej KK do celów działalności gospodarczej.

    Ale generalnie w interesie banku jest, ażebyś jak najwięcej używał KK bo
    może wtedy zabraknie Ci na spłatę zadłużenia w czasie grace period i
    wtedy dopiero Bank na Tobie zarobi :-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2007-04-17 07:55:01
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Dzięki. Ja po prostu się już zakręciłem, bo na tej grupie właśnie
    toczyły się dyskusje nt. wykorzystywania prywatnych kart i rachunków
    do celów DG, dywagacje nt. tego czy karta kredytowa jest rachunkiem
    czy nie i z tego wszystkiego zrozumiałem, że nie wolno mi robić
    zakupów na firmę z 'osobistej' karty kredytowej (a wziąwszy pod uwagę
    fakt, że jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jestem
    tożsamy z moją firmą, to jeszcze bardziej zagmatwane się zrobiło).

  • 9. Data: 2007-04-17 08:28:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > fakt, że jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jestem
    > tożsamy z moją firmą, to jeszcze bardziej zagmatwane się zrobiło).

    No właśnie. Przecież kiedy idziesz do sklepu i płacisz banknotami (a nie
    kartą), to masz na nich napisane, że są prywatne? :)

  • 10. Data: 2007-04-17 08:45:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2007, DarkStar wrote:

> [...]
    > oprogramowanie) niezbędnego do prowadzenia przeze mnie działalności,
    > karta jest prywatna i w dodatku w innym banku niż konto firmowe - nie

    Czekaj.
    A co jest *dowodem księgowym*?

    pzdr, Gotfryd