  • 1. Data: 2005-04-26 09:52:14
    Temat: NIP 3 a przedstawienie umowy z bankiem?
    Od: Kasia Łomańczyk <k...@g...pl>

    Witam,
    szukałam w archiwum, ale nic o tym nie znalazłam. Otóż jakiś czas temu, przy
    składaniu formularza NIP-3 zawierającego nr mojego konta bankowego,
    urzędniczka zażądała ode mnie ksero umowy z bankiem o prowadzenie rachunku
    bankowego (dla osoby fizycznej) oraz o pozostawienie kserokopii,
    uzasadniając to tym, że jeśli chcę by US przelał zwrot podatku na moje konto
    zamiast przysyłać mi pocztą, to muszę to zrobić. Zaskoczyło mnie to, ale
    ostatecznie umowy nie pokazałam bo jej przy sobie nie miałam, a NIP 3
    złożyłam bez podawania nr konta. Teraz wraz ze składaniem rocznego zeznania
    chciałabym jednak podać US mój nr konta, bowiem z tego co mi wiadomo, Urząd
    nie ma podstaw żądać ode mnie okazania tej umowy, jednak nigdzie w żadnych
    przepisach nie udało mi się znaleźć nic ani o tym, że ma prawo, ani o tym że
    nie ma.
    Więc jak to w końcu jest? Czy oni mają prawo ode mnie tego żądać, czy muszą
    przyjąć ten formularz bez okazywania umowy? Bardzo proszę o radę, bo nie
    wiem nawet jak się z nimi kłócić. Umowę rzecz jasna posiadam, lecz nie
    zamierzam poddawać się urzędniczej samowoli (jeśli jest to samowola) i
    biegać z papierkami w zębach, jeśli nie muszę.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
    Kasia

  • 2. Data: 2005-04-26 14:12:00
    Temat: Re: NIP 3 a przedstawienie umowy z bankiem?
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

> [...]
    > jest to samowola) i biegać z papierkami w zębach, jeśli nie muszę.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

    Złóż /a najlepiej wyślij razem z PITem/ aktualizację NIP 3 z wpisanym nr
    rachunku /pełnym/

    BK

  • 3. Data: 2005-04-26 18:35:26
    Od: Kasia Łomańczyk <k...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan K" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Złóż /a najlepiej wyślij razem z PITem/ aktualizację NIP 3 z wpisanym nr
    > rachunku /pełnym/

    No toteż tak właśnie chciałam zrobić rok temu i pani zażądała wglądu w umowę
    z bankiem, więc ostatecznie nie złożyłam. W tym roku zamierzam zrobić to
    samo, ale potrzebuję wiedzieć dokładnie, na jakiej podstawie oni żądają
    wglądu w umowę z bankiem i czy w ogóle mają do tego prawo, bo coś mi się
    wydaje że nie.
    K.

  • 4. Data: 2005-04-26 18:54:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Kasia Łomańczyk napisał(a):
> [...]
    > samo, ale potrzebuję wiedzieć dokładnie, na jakiej podstawie oni żądają
    > wglądu w umowę z bankiem i czy w ogóle mają do tego prawo, bo coś mi się
    1) A zapytalas sie pani z US na jakiej podstawie zada od Ciebie kopii
    umowy z bankiem?
    2) Jesli pani nie odpowie a Ty nie masz nic na sumieniu, to zawsze
    mozesz poprosic o spotkanie z przelozonym;)
    3) Wyslij wszystko poczta - problem z glowy.

    Michal Kijewski
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ 76259763
    Skype: badzio

  • 5. Data: 2005-04-26 20:40:23
    Od: "BAH" <b...@c...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:d4m2r1$2083$1@node3.news.atman.pl...
> [...]
    > mozesz poprosic o spotkanie z przelozonym;)
    > 3) Wyslij wszystko poczta - problem z glowy.

    Dostanie wtedy od Naczelnika "zaproszenie" do złozenia dokumentów w okienku.

    "Na podstawie art.155 art 180 i art.272 pkt. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia
    1997r
    Ordynacja podatkowa (Dz. U Nr 137, poz. 926 z późn. zm.)
    w związku z art. 5 ust 4b ustawy z dnia 13 pażdziernika 1995 r.
    O zasadach ewidencji i identyfiakcji podatników i płatników (Dz. U. Nr 142
    poz 902 z późn. zm.)
    organ podatkowy prosi w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania do
    złożenia niżej wymienionych dokumentów....

    d - umowy z bankiem o prowadzenie rachunku bankowego - kserokopia CC
    NNNN NNNN

    wraz z oryginałami tych dokumentów w celu stwierdzenia zgodności danych"

    BAH

  • 6. Data: 2005-04-26 20:41:15
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    BAH napisał(a):
> [...]
    > NNNN NNNN
    >
    > wraz z oryginałami tych dokumentów w celu stwierdzenia zgodności danych"

    Ja rok temu skladalem NIP-3 z info o nr konta i ode mnie nic takiego nie
    wolano:)

    Michal Kijewski
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ 76259763
    Skype: badzio

  • 7. Data: 2005-04-27 04:21:35
    Od: Kasia Łomańczyk <k...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:d4m92p$2b1e$2@node3.news.atman.pl...
    > Ja rok temu skladalem NIP-3 z info o nr konta i ode mnie nic takiego nie
    > wolano:)

    Jak pytałam o to różnych ludzi, to też od nich nigdy nic nie wołano. A ode
    mnie zawołano, domyślam się że pani ot tak sobie, a muzom, chciała sobie
    porządzić.
    Czyli rozumiem że podstawy prawnej nie ma?
    K.

  • 8. Data: 2005-04-27 07:41:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Kasia Łomańczyk wrote:

    > Czyli rozumiem że podstawy prawnej nie ma?

    A przeczytałaś te artykuły wymienione w poście od BAH?

  • 9. Data: 2005-04-27 07:51:45
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Kasia Łomańczyk napisał(a):
> [...]
    > porządzić.
    > Czyli rozumiem że podstawy prawnej nie ma?

    Post nad moim (od BAH) - wynika z niego ze urzedniczka byla jednak na
    prawie.

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 10. Data: 2005-04-28 11:51:25
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Podstawa jak widać jest ale praktyka wskazuje że jak wyslesz pocztą to może
    nie będą chcieli pisać do Ciebie bo to kłopot dla panienki z US, a jak już
    napiszą do im doslesz poczta
    Bogdan