  • 1. Data: 2003-03-30 18:52:46
    Temat: NIP-3 - kto i gdzie?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.

    Dawno nie zawracalem Wam glowy swoimi pytaniami,
    ale nie musialem, bo prowadzenie ksiegowosci swojej DG mam juz opanowane :-)

    Teraz siedze i wypelniam roczne zeznania i takie mam oto pytanko:

    Rozliczam sie razem z zona.

    Rok temu ona nalezala do urzedu skarbowego A, a ja do B.
    Wspolne zeznanie skladalismy w moim B i chyba wtedy
    wymagali NIP-3 zony, ale raczej dlatego, ze w urzedzie A byla wtedy od
    niedawna.

    Teraz jest tak:
    W listopadzie ja sie przenioslem do urzedu C (tam tez otworzylem DG).
    Wtedy nie skladalem NIP-3, ale NIP-1 i NIP-5.

    Zona nadal jest w urzedzie A.

    Rozliczac chcemy sie w moim nowym urzedzie C.

    Czy której z nas musi wraz z zeznaniem rocznym zlozyc NIP-3?
    Czy ma to byc zona? I czy ma to zlozyc do urzedu C?

    A co z jej urzedem A? Nie trzeba go powiadamiac?

    No i jeszcze jedno - pamietam, ze na NIP-3 jest pole, ktorego
    nigdy nie wiem jak zaznaczyc -
    "Czy zmiana zwiazana jest ze zmiana wlasciwosci urzedu skarbowego"?
    Jak to interpretowac?

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2003-03-30 19:18:35
    Temat: Re: NIP-3 - kto i gdzie?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > nigdy nie wiem jak zaznaczyc -
    > "Czy zmiana zwiazana jest ze zmiana wlasciwosci urzedu skarbowego"?

    Jak rozliczacie się wspólnie to zeznanie podatkowe składacie do jednego z
    urzędów. Do którego wybieracie sami. A drugi po prostu "olewacie".
    Nigdzie nie musiecie składać żadnego nip-3, chyba, że jedno z was zmieniało
    adres zamieszkania.

    > "Czy zmiana zwiazana jest ze zmiana wlasciwosci urzedu skarbowego"?
    > Jak to interpretowac?

    Zaznczasz to tylko wtedy jak przeprowadzałeś się i nowe miejsce podlega pod
    inny urząd skarbowy niż podpadałeś dotychczas.

  • 3. Data: 2003-03-30 21:32:31
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    pod
    > inny urząd skarbowy niż podpadałeś dotychczas.

    OK, czyli na pewo zona nie sklada NIP-3.

    A co ze mna?
    Adres zamieszaknia (i urzad skarbowy) zmienilem w pazdzierniku,
    ale moj nowy US juz o tym wie, bo przeciez w listopadzie skladalem
    NIP-1 i NIP-5 - jak tu zakladalem firme.

    Dzieki!

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2003-03-30 21:38:13
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Zeby nie mnozyc watkow (ruch teraz na grupie spory - wiadomo),
    to tutaj sie podepne z jeszcze jedym pytankiem dotyczacym rocznych zeznan.

    Chodzi o przelew - bo wyszlo, ze musze doplacic.

    Czy taki przelew mam zrobic z konta firmowego czy osobistego?
    Skladam PIT-36 - czyli rozliczenie 1-os DG + malzonki.

    Mysle, ze z firmowego, skoro zaliczki (PIT-5) wysylam z firmowego,
    to roczna naleznosc chyba tez?
    A moze to obojetne?

    Dzieki,

    latet

  • 5. Data: 2003-03-30 22:51:55
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Latet -----###
    > Mysle, ze z firmowego, skoro zaliczki (PIT-5) wysylam z firmowego,
    > to roczna naleznosc chyba tez?
    > A moze to obojetne?

    jak zrobisz z firmowego to opłate weźmiesz w koszty ;-)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 6. Data: 2003-03-30 23:13:12
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > jak zrobisz z firmowego to opłate weźmiesz w koszty ;-)

    Nie, bo nie mam zadnych oplat w mBanku :-)

    latet

  • 7. Data: 2003-03-31 06:15:25
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > ale moj nowy US juz o tym wie, bo przeciez w listopadzie skladalem
    > NIP-1 i NIP-5 - jak tu zakladalem firme.

    A, masz działalność, no nip-1, a nie nip-3.
    A skoro go już złożyłeś, to drugi raz po co.
    wysylasz pit i już.

  • 8. Data: 2003-03-31 06:38:46
    Temat: OT: NIP-3 - kto i gdzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Mar 2003, Latet wrote:

    >+ Witam serdecznie.
    >+
    >+ Dawno nie zawracalem Wam glowy swoimi pytaniami,
    >+ ale nie musialem, bo prowadzenie ksiegowosci swojej DG mam juz opanowane :-)

    No to ja się pytam dlaczego nie dzielisz się ową wiedzą w kolejnymi ??
    Prosimy, prosimy, miejsca dość... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-03-31 06:57:37
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > No to ja się pytam dlaczego nie dzielisz się ową wiedzą w kolejnymi ??
    > Prosimy, prosimy, miejsca dość... :)

    Wciaz jeszcze majac przyslowiowe "mleko pod nosem" - nie smiem :-)

    Pzdrwm,

    Latet

  • 10. Data: 2003-04-01 10:51:06
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Latet -----###
    > Wciaz jeszcze majac przyslowiowe "mleko pod nosem" - nie smiem :-)

    wszak kiedyś trzeba jakoś zacząć ;-)