  • 11. Data: 2003-01-27 13:20:31
    Temat: Re: Nadanie NIP-u a brak stalego zatrudnienia
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maciej Szylke" <m...@w...pl> wrote in message
    news:b0u8ir$e3e$1@news.onet.pl...

    > Ale mnie nikt nie zatrudnia...
    > Nie mam etatu, ani nawet pol etatu, ani chocby 1/10.
    >
    > Wykonuje tylko rozne prace na umowe o dzielo.

    Sprobuj wyslac poleconym...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-01-27 13:22:16
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > Sprobuj wyslac poleconym...

    Tak jak napisalem wczesniej:

    <cite>
    Poradzilem sie jeszcze kogos i stanelo na tym, ze panie z
    okienka sa niekompetentne i ze jesli wysle formularz poczta,
    nie bedzie problemow. W ciagu trzech tygodni otrzymam nadany
    mi NIP.

    Jak powiedziano, tak uczynilem. A tu guzik! Po jakims czasie
    dostaje pismo z US z prosba o stawienie sie w ciagu 7 dni
    w celu uzupelnienia danych - brak danych platnika.
    </cite>

    Maciek

  • 13. Data: 2003-01-27 13:32:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > dostaje pismo z US z prosba o stawienie sie w ciagu 7 dni
    > w celu uzupelnienia danych - brak danych platnika.

    I co dalej ?

    Kto bedzieplacil podatki ?

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-01-27 13:48:50
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > I co dalej ?

    To wlasnie ja pytalem, co dalej? :)

    > Kto bedzieplacil podatki ?

    Kto bedzie placil, to jasne: ja.
    Pytanie, kto i kiedy nada mi NIP?

    Maciek

  • 15. Data: 2003-01-27 14:43:09
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > dostaje pismo z US z prosba o stawienie sie w ciagu 7 dni
    > w celu uzupelnienia danych - brak danych platnika.
    Dobrze. 18-latek występuje o dowód osobisty - nowego typu, jak karta do
    telefonu. Aby go dostać musi złozyć odpowiednie dokumenty, w tym numer NIP
    (czego dawniej nie było). A tymczasem jeszcze chodzi do szkoły. Więc co ma
    zrobić? Nie dostanie dowodu, bo nie ma NIP-u, bo nie ma podpisu pracodawcy?
    Niech ta panienka z okienka na to pytanie odpowie.
    Przecież jest jeszcze jakis "naczelnik" wyżej nad nią - przecież wystarczy
    do niego wysłać poleconą skragę - musi odpowiedzieć i to zgodnie z
    obowiązujacym prawem. I nie zastrzeli petenta, nie ma się co obawiać.
    WSm

  • 16. Data: 2003-01-27 22:50:02
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a w...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przecież wystarczy do niego wysłać poleconą skragę - musi odpowiedzieć
    > i to zgodnie z obowiązujacym prawem. I nie zastrzeli petenta, nie ma

    Przy wydawaniu dowodu osobistego trzeba mieć NIP??? Ale się pozmieniało.
    Mnie interesuje inna kwestai - co jeżeli będzie otrzymywał jakieś świdcenia
    z ZUS.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

  • 17. Data: 2003-01-28 12:28:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > To wlasnie ja pytalem, co dalej? :)

    > Kto bedzie placil, to jasne: ja.
    > Pytanie, kto i kiedy nada mi NIP?

    No wiec trzeba bylo wpisac SWOJE a
    w miejscu NIP Platnika wpisac - nie posiada., wlasnie sklada o nip

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-01-28 15:03:51
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > No wiec trzeba bylo wpisac SWOJE

    Nie bardzo rozumiem - co swoje? Przeciez wpisalem swoje
    (dane w domysle), bo czyjez mialem wpisac?

    > a w miejscu NIP Platnika wpisac - nie posiada.,
    > wlasnie sklada o nip

    A ja nie wpisalem w ogole, na moj rozum to sugeruje wlasnie,
    ze nie jestem zatrudniony. Zreszta tlumaczylem to przy
    okienku w urzedzie kilkukrotnie.

    Sek w tym w wlasnie, ze przez to nie chca mi nadac NIP-u.

    Chyba jednak sie nie zrozumielismy, co do problemu...

    Maciek

  • 19. Data: 2003-01-29 15:09:53
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > Jakby na to nie spojrzeć - w poniedziałek obiecuję relację
    > z rozmowy z działem ewidencji US Gdańsk.

    ...i jak poszlo?

    Maciek

  • 20. Data: 2003-01-29 22:02:14
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze a...@u...agh.edu.pl:

    > No wiec trzeba bylo wpisac SWOJE a
    > w miejscu NIP Platnika wpisac - nie posiada., wlasnie sklada o nip

    :)))
    Z rozmowy z II US Gdańsk - jedynie w kilku przypadkach można złożyć NIP-3
    bez danych płatnika:
    - załączając do PCC
    - załączając do zeznania rocznego - to pani przyznała po tym jak zacząłem
    ją przepytywać z sytuacji typu:
    .pracowałem gdzieś na zlecenie jeden dzień i pracodawca nie chce mnie
    więcej widzieć
    .płatnik zmarł więc nie podbije nip-3
    .inne
    Generalnie jednak rozmowa bez sensu ponieważ z jednej strony to zachowanie
    US ma jakieś podstawy prawne, z drugiej natomiast IMHO jest to szukanie
    dziury w całym - przy czym dziura to zagadnienie: jak być jeszcze bardziej
    upierdliwym dla podatnika. I to by było na tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson