  • 1. Data: 2003-01-24 13:13:04
    Temat: mieszkanie kupić i sprzedać czy odwrotnie?
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Witam

    Zamierzam zmienić mieszkanie na wieksze. Ktos stwierdził, abym pamietał, ze
    trzeba zachowac właściwa kolejność, aby uniknąć podatku. Jednak, czy poza
    UoPDOF (zwolnienia przedmiotowe) są jeszcze inne przepisy wykonawcze
    precyzujące temat?

    Jak to wygląda w przypadku zamiany mieszkania?
    Mieszkanie własnościowe (nie spółdzielcze)

    Fires

  • 2. Data: 2003-01-27 15:21:39
    Temat: Re: mieszkanie kupić i sprzedać czy odwrotnie?
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > precyzujące temat?
    >
    > Jak to wygląda w przypadku zamiany mieszkania?
    > Mieszkanie własnościowe (nie spółdzielcze)

    Witam, przy zamianie podatek zapłacisz tylko od różnicy ( no chyba ,ze uda Ci
    sie zamienić bez dopłaty) Jeśli w gre wchodzi sprzedaz Twojego i kupno
    wiekszego, to pamietaj by najpierw miec umowe notarialna sprzedazy swojego
    mieszkania a potem (moze być na drugi dzien) umowa notarialna na zakup
    nowego.I tez o ile wiem zaplacisz podatek od roznicy doplaty jaka bedzie
    wynikala z obu umow.
    Ja zrobiłam kilka lat temu odwrotnie (3 dni roznicy w umowach - kupilam a potem
    sprzedalam) i zaplacilam straszny podatek od sprzedanego. Teraz juz jestem
    madrzejsza.
    Pozdrawiam.Malgorzata

  • 3. Data: 2003-01-27 17:19:30
    Od: "Slawek" <t...@f...pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    potem
    > sprzedalam) i zaplacilam straszny podatek od sprzedanego. Teraz juz jestem

    Dzieki... nie wiesz gdzie szukać podstaw prawnych tego hm... "zajwiska"? O
    ile kwestia zamiany jest własciwie okreslona w UPDoF, o tyle tej kolejności
    nie mogę (nie umiem ?) znaleźć :-(

    Fires

  • 4. Data: 2003-01-28 02:46:40
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > ile kwestia zamiany jest własciwie okreslona w UPDoF, o tyle tej kolejności

    Tu zajrzyj i poczytaj, duzo tego:
    http://firma.onet.pl/bap/teksty/090900a.htm

    od tego miejsca chyba najwazniejsze :
    Rozdział 4 Zwolnienia od podatku

    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:

    4) sprzedaż budynku mieszkalnego lub jego części, lokalu mieszkalnego
    stanowiącego odrębną nieruchomość, własnościowego spółdzielczego prawa do
    lokalu mieszkalnego oraz wynikających z przepisów prawa spółdzielczego: prawa
    do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym, jeżeli
    następuje ona:

    a) w wykonaniu lub w związku z wielostronną umową o zamianie budynku lub praw
    do lokalu,
    b)w celu uzyskania w zamian spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu albo
    budynku mieszkalnego lub jego części, zajmowanego przez nabywcę na podstawie
    umowy najmu, określonej w przepisach o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach
    mieszkaniowych,

  • 5. Data: 2003-01-28 12:27:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Slawek" <t...@f...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Dzieki... nie wiesz gdzie szukać podstaw prawnych tego hm... "zajwiska"? O
    > ile kwestia zamiany jest własciwie okreslona w UPDoF, o tyle tej

    Podstawa jest taka, ze jak nie chce Pan placic podatkuoswiadcza Pan, ze
    nabedzie za te pieniadze nieruchomosc
    na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych.

    No ale gdy Pan juz nabyl WCZORAJ....

    Stad kolejnosc
    Sprzedaz i oswiadczenie ze sie kupi,
    kupno

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-28 12:57:34
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b15stq$pl5
    [....]
    > Podstawa jest taka, ze jak nie chce Pan placic podatkuoswiadcza Pan, ze
    > nabedzie za te pieniadze nieruchomosc na zaspokojenie potrzeb
> [...]

    Jasne, dzieki... juz sie doczytałem (art 21. updof)

    Fires

  • 7. Data: 2003-01-28 14:38:40
    Od: f...@p...onet.pl

    > Jasne, dzieki... juz sie doczytałem (art 21. updof)
    >
    > Fires

    No, ja nie wiem czy tu ma zastosowanie art.21.updof ?
    na temat zamiany, mozesz poczytac wchodzac na nizej podany link

    http://muzeum.gazeta.pl/Iso/Plus/Dom/Wiezam/020rap.h
    tml#10

    a tak na marginesie , to czasem warto wydac pare groszy na fachowa porade u
    jakiegos prawnika, bo moze sie okazac ,ze przez jakies male przeoczenie
    przepisow narazamy sie na niepotrzene koszty i jest za pozno by cos odkrecic.

  • 8. Data: 2003-01-28 18:03:10
    Od: "Slawek" <t...@f...pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > No, ja nie wiem czy tu ma zastosowanie art.21.updof ?
    > na temat zamiany, mozesz poczytac wchodzac na nizej podany link
    >
    > http://muzeum.gazeta.pl/Iso/Plus/Dom/Wiezam/020rap.h
    tml#10

    Może sie myle, ale chodzi mi o podatek dochodowy, a to chyba nie to samo co
    podatek od czynnosci cywilno-prawnej.

> [...]
    > jakiegos prawnika, bo moze sie okazac ,ze przez jakies male przeoczenie
    > przepisow narazamy sie na niepotrzene koszty i jest za pozno by cos

    A to prawda - jestem w sytuacji poszukiwania mieszkania do kupna/zamiany.
    Jak dojdzie do konkretów to niewyklucvzone że skorzystam z porady fachowca.
    Tak, czy inaczej dziekuje za pomoc. :-)

    Fires