  • 1. Data: 2006-12-04 19:22:52
    Temat: Nagroda za prace a składka ZUS
    Od: g...@g...pl

    Witam,

    Czy orientuje się ktoś jak wypłacić nagrodę pracownikowi aby
    obciążenie
    pozapłacowe było jaknajniższe?

    Mam pracownika, który sprawdził się w tym roku, chciałbym mu
    wypłacić
    pewną sumę, koszty zusu mnie przerażają. Czy są jakieś metody
    aby ich uniknąć albo przynajmniej zmniejszyć?

    Dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam.
    A.

  • 2. Data: 2006-12-05 08:35:07
    Temat: Re: Nagroda za prace a składka ZUS
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    Witam,

    >Czy orientuje się ktoś jak wypłacić nagrodę pracownikowi aby
    obciążenie
    pozapłacowe było jaknajniższe?

    Nagroda jubileuszowa jest zwolniona ze składek ZUS, jeśli jest wypłacana raz
    na 5 lat.

    Traszka

  • 3. Data: 2006-12-05 09:19:42
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Nagroda jubileuszowa jest zwolniona ze składek ZUS, je?li jest wypłacana raz
    > na 5 lat.

    Eeee, a moze on występował w roli "seks za prace" ? :))))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 4. Data: 2006-12-05 10:48:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Dec 2006, Traszka wrote:

    > Nagroda jubileuszowa jest zwolniona ze składek ZUS, jeśli jest wypłacana raz
    > na 5 lat.

    Ale to chyba musi być "regulaminowe" (a nie uznaniowe), czyli nie
    zakwalifikuje się do *wyróżnienia* pracownika, dobrze gadam?
    (bo będzie należało się wszystkim spełniającym warunki formalne).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-05 11:44:41
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612051146480.3176@athlon64...

    > Ale to chyba musi być "regulaminowe" (a nie uznaniowe), czyli nie
    > zakwalifikuje się do *wyróżnienia* pracownika, dobrze gadam?
    > (bo będzie należało się wszystkim spełniającym warunki formalne).

    Oczywiście, że masz rację. Ale nie widzę innej drogi "obejścia" składek. W
    ostateczności można tak skonstruowac regulamin, że nikt nie spełni warunków
    formalnych oprócz tego jednego wyróżnianego;)

    Traszka

  • 6. Data: 2006-12-05 11:52:13
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 gru o godzinie 12:44, na pl.soc.prawo.podatki, Traszka napisał(a):

    > Oczywiście, że masz rację. Ale nie widzę innej drogi "obejścia" składek. W
    > ostateczności można tak skonstruowac regulamin, że nikt nie spełni warunków
    > formalnych oprócz tego jednego wyróżnianego;)

    A w późniejszym czasie, po wypłaceniu tej nagrody - dokonać zmiany
    regulaminu ;)
    wszak regulamin, powinien "iść z duchem czasu" ;)

    --
    Herbi
    05-12-2006 12:52:11

  • 7. Data: 2006-12-10 11:07:37
    Od: m...@g...com

    g...@g...pl wrote:

> [...]
    > wypłacić
    > pewną sumę, koszty zusu mnie przerażają. Czy są jakieś metody
    > aby ich uniknąć albo przynajmniej zmniejszyć?

    Niektóre firmy (dla GSN: w sensie słownikowym a nie kodeksowym) dają
    pracownikom bony np. Sodexho czy coś w tym stylu.

    Podobno do kilkuset złotych taki bonus jest zwolniony z podatków itd..., a
    jest niemalże jak gotówka.

    Poza tym można go wysłać na delegację ... diety są chyba też zwolnione z
    podatku/ZUSu.

    p. m.