  • 1. Data: 2006-03-13 10:28:31
    Temat: Naprawa aparatu w koszty?
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    Prowadzę sprzedaż w internecie, do robienia fotek sprzedawanych rzeczy
    używam aparatu, który został zakupiony przed założeniem DG i nie jest
    ujęty w żadnej ewidencji.
    Czy naprawę takiego aparatu mogę wrzucić w KUP? W końcu bez aparatu ani
    rusz...

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 2. Data: 2006-03-13 23:43:36
    Temat: Re: Naprawa aparatu w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Mar 2006, Schwester wrote:

> [...]
    > ewidencji.
    > Czy naprawę takiego aparatu mogę wrzucić w KUP? W końcu bez aparatu ani

    Spytam przewrotnie: a jakby chodziło o samochód, to co ?
    Samochod jest o tyle wyjątkiem, że ustawa wprowadza *ograniczenie* co
    do wydatków które można zaliczyć w KUP jeśli nie jest ST.
    Wniosek: inne składniki majątku podatnika tej zasadzie nie podlegają!

    Sam np. kupowałem "na firmę" toner do drukarki, której do ewidencji
    nie ująłem (a nie ująłem z prostego powodu - wieki temu była podstawą
    do odliczenia...).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)