  • 1. Data: 2006-03-13 10:49:39
    Temat: Podatek gruntowy a uzytkowanie wieczyste
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Witam, kto pomoże mi się połapać w czymś takim:
    Rok temu wykupiłam mieszkanie w kamienicy. Grunt pod nią jest w wieczystym
    uzytkowaniu.
    Przy zakupie mieszkania zapłaciłam jakiś procent od wieczystego użytkowania
    mojej części.
    I teraz bardzo ładnie przysłano mi od prezydenta miasta Krakowa decyzje
    dotyczącą podatku od nieruchomości. Na dwie pozycje od budymków
    mieszkalnych, oraz gruntów pozostałych.
    Coś ni się wydaje, ze ta druga pozycja to nie jest za użytkowanie
    wieczyste.... a jeżeli nie jest to gdzie i jak mam to płacić?Lub ajk to
    znależć.
    TMK

  • 2. Data: 2006-03-13 23:48:14
    Temat: Re: Podatek gruntowy a uzytkowanie wieczyste
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Mar 2006, TMK wrote:

    > Witam, kto pomoże mi się połapać w czymś takim:
    > Rok temu wykupiłam mieszkanie w kamienicy. Grunt pod nią jest w wieczystym
    > uzytkowaniu.
    [...]
> [...]
    > mieszkalnych, oraz gruntów pozostałych.
    > Coś ni się wydaje, ze ta druga pozycja to nie jest za użytkowanie

    Nie jest. Przecież piszesz że to podatek...
    Ale zdaje się że było orzeczenie sądowe, iż w razie korzystania
    z własności gminy podatek gruntowy płaci korzystający - normalnie
    płaci go właściciel i wlicza do czynszu/opłaty za użytkowanie.
    O to chodziło (że niby "skąd się wziął") ?

    > a jeżeli nie jest to gdzie i jak mam to płacić?

    Czekaj... no przysłali ci żeby zapłacić podatek gruntowy.
    Ja mam 3 możliwości:
    - u inkasenta, jak akurat zastanie mnie w domu i zechcę zapłacić
    - w kasie UM
    - przelewem.
    Dobrze rozumiem że o to pytasz?
    Nie, nie mieszkam w Krakowie :)