  • 1. Data: 2004-09-08 06:32:14
    Temat: Nazwa firmy a nazwa sklepu ??
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam grupowiczow :-)

    Rejestruje firme o nazwie np. XXX a chcialbym zeby sklep nazywal sie np. YYY
    Czy tak mozna zrobic ??
    Jesli tak, to czy sklep trzeba jakos oznaczyc tez nazwa firmy ??

    Gdzie szukac informacji na ten temat ??

    Z gory WIELKIE dzieki :-)

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2004-09-08 08:46:22
    Temat: Re: Nazwa firmy a nazwa sklepu ??
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > Rejestruje firme o nazwie np. XXX a chcialbym zeby sklep nazywal sie np.
    YYY
    > Czy tak mozna zrobic ??
    Oczywiście. Nawet adres siedziby firmy XXX może być inny niż prowadzenie
    działalności (np YYY).

    > Jesli tak, to czy sklep trzeba jakos oznaczyc tez nazwa firmy ??
    Nie. Np. instalując kasę fiskalną masz na niej nazwę i adres sklepu YYY,
    mimo że firma nazywa sie XXX i ma siedzibę pod innym adresem. Wtedy adres
    YYY jest miejscem prowadzenia działalności gospodarczej.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2004-09-08 09:11:54
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > YYY
    > Oczywiście. Nawet adres siedziby firmy XXX może być inny niż prowadzenie
    > działalności (np YYY).

    Towiem, podaje sie to przy rejestrowaniu firmy :-)

    OK, dzieki za odpowiedzi :-)

    Pozdro, Wojtas

  • 4. Data: 2004-09-08 11:10:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Piotr/inw pisze:

> [...]
    > mimo że firma nazywa sie XXX i ma siedzibę pod innym adresem. Wtedy adres
    > YYY jest miejscem prowadzenia działalności gospodarczej.

    pewny jestes ?
    Cos mi "w pamieci" zostalo, ze mialemklopoty gdy miejsce
    dzialalnosci nie mialo tabliczki z NAZWA "wlasciciela"...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-08 11:26:00
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > pewny jestes ?
    > Cos mi "w pamieci" zostalo, ze mialemklopoty gdy miejsce
    > dzialalnosci nie mialo tabliczki z NAZWA "wlasciciela"...

    No wlasnie dlatego pytam, bo cos mi sie wydaje, ze musi byc cos takiego :-(

    Pozdro, Wojtas

  • 6. Data: 2004-09-08 12:01:47
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > No wlasnie dlatego pytam, bo cos mi sie wydaje, ze musi byc cos takiego
    :-(

    Zobacz czy sklepy dają adres właściciela?
    Widzę takie tabliczki bardzo rzadko.
    Mnie nikt nie zmusi do tego. Żeby jakieś bandzior miał mój adres w celu
    złożenia mi życzeń świątecznych?

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2004-09-08 12:05:35
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Piotr/inw pisze:

> [...]
    > Widzę takie tabliczki bardzo rzadko.
    > Mnie nikt nie zmusi do tego. Żeby jakieś bandzior miał mój adres w celu

    Ja pisalem o NAZWIE, a nie adresie...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-09-08 17:56:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Sep 2004, Piotr/inw wrote:
    [...do Wojtasa...]
    >+ > No wlasnie dlatego pytam, bo cos mi sie wydaje,
    >+ > ze musi byc cos takiego :-(

    A dlaczego ":-(" ? Przecież chyba nie wstydzisz się za swoją DG ? ;)
    Co do pytań: nie widzę przeciwwskazań żeby sobie nazwać
    np. tokarkę ;) "ryczący jeleń" albo sklep podobnież :)
    Ale "oznaczenie" to inna sprawa:
    1. szyld; rzuć okiem jak możesz na link i artykuł w RP ktory
    zapodałem jako "info" (mam nadzieję że jeszcze nie utonął
    w "płatnych")
    2. dokumenty sprzedaży; podmiotem jesteś ty i popatrz na to tak:
    jak byś zareagował jakby w sklepie "Agata" (nie opisanym
    kto prowadzi i pod jaką nazwą) wystawili ci rachunek
    jako "handel różny Jan Kowalski" ?
    Popatrzmy do "ustawy o wolności gospodarczej":
    +++++
    Art. 17. Przedsiębiorca wykonuje działalność gospodarczą na zasadach
    uczciwej konkurencji i poszanowania dobrych obyczajów oraz słusznych
    interesów konsumentów.
    ----

    3. Nie przyglądałem się interpretacjom "wprowadzania do obrotu",
    w szczególności czy to dotyczy przypadku kiedy COKOLWIEK sprzedajesz
    (kwestie gwarancji[sprzedawca też może udzielić !], rękojmi lub
    "zgodności z ofertą") czy tylko "pierwszego w łańcuszku", - bo ta
    sama ustawa powiada:
    +++++
    Art. 20. Przedsiębiorca wprowadzający towar do obrotu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany do zamieszczenia na towarze,
    jego opakowaniu, etykiecie lub instrukcji informacji w języku polskim
    zawierających:
    1) firmę przedsiębiorcy i jego adres;
    2) nazwę towaru;
    3) inne oznaczenia i informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
    -----

    4. IMO baaardzo pojemny, zwarty i krótki zapis z Kodeksu Cywilnego:
    ++++++
    Art. 43. (2) § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    -----

    Wniosek: wszelkie działania "nie pod firmą" dają podstawę do zakładania
    że (jeśli cokolwiek poszło "nie po myśli układających się stron")
    przedsiębiorca "uchylał się od działania pod firmą". IMO ten punkt
    sam w sobie nie jest podstawą do oskarżeń karnych, ale roszczeń
    cywilnych...

    >+ Zobacz czy sklepy dają adres właściciela?

    Na razie o adres nie poszło: nazwę, a ściślej - firmę.
    Czyli przede wszystkim - imię i nazwisko, plus "inne określenia
    dowolnie wybrane" (to z KC :)) zadeklarowane w EDG !

    >+ Widzę takie tabliczki bardzo rzadko.
    >+ Mnie nikt nie zmusi do tego.

    Obiecuję że nie będę się starał ;) (nie, nie jestem kontrolerem
    US, UKS, policji gospodarczej, ZUSu, PIPy,... a sądzę że
    potencjalną konkurencją też nie :))

    >+ Żeby jakieś bandzior miał mój adres w celu
    >+ złożenia mi życzeń świątecznych?

    Jeśli umie czytać to dla niego nie będzie to ŻADEN problem:
    +++++
    Art. 24. 1. Ewidencja jest jawna.
    2. Każdy ma prawo dostępu do danych zawartych w ewidencji i do
    przeglądania akt ewidencyjnych przedsiębiorcy wpisanego do ewidencji.
    -----

    ...a jak *nie* umie czytać to i tabliczka na sklepie mu nie pomoże ;)

    Polecam dyskusję na grupie .prawo - tak z okresu kiedy wprowadzono
    "kasy dla taksówkarzy" i ci ostatni się burzyli o dane które
    "wypluwa" kasa fiskalna.
    Niestety - bezpieczeństwo obrotu gospodarczego wymaga żeby
    przedsiębiorca nie mógł być chroniony jako "nikt" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-09-15 15:39:22
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

> [...]
    > kto prowadzi i pod jaką nazwą) wystawili ci rachunek
    > jako "handel różny Jan Kowalski" ?
    > Popatrzmy do "ustawy o wolności gospodarczej":

    To chyba nigdy nie robiles zakupow w "Office Depot"
    (ktory notabene chyba zbankrutowal)
    Rachunki zawsze byly wystawiane jako
    "Potamkin International Polska Sp. z o.o.".
    Nazwa firmy to jedno a marka pod ktora sprzedajesz
    to co innego.

    T.P.

  • 10. Data: 2004-09-15 16:49:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Yankes [Wroc] wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (ktory notabene chyba zbankrutowal)
    >+ Rachunki zawsze byly wystawiane jako
    >+ "Potamkin International Polska Sp. z o.o.".

    I co, NIE BYŁO nigdzie informacji o firmie ?
    No, na rachunkach była :) - a na ofertach ?

    >+ Nazwa firmy to jedno a marka pod ktora sprzedajesz
    >+ to co innego.

    Zgoda. Ale nie upoważnia IMO do ukrywania firmy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)