  • 1. Data: 2003-09-04 17:28:07
    Temat: Nie trzeba Skarbowemu zgłaszać zawieszania dzialalnosci...
    Od: <g...@w...pl>

    Oto co znalazlem na internecie:
    Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz
    rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów, nie ma obowiązku zgłaszania do urzędu skarbowego
    przerw w działalności gospodarczej.

    Podstawa prawna:
    Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst
    jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zmianami).

    Czy ktoś może to potwierdzić?

    Pozdr.

    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-04 22:13:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2003 g...@w...pl wrote:

    >+ Oto co znalazlem na internecie:

    Możesz zapodać link ? Bo nie wiemy jaki był cel autora ;) !

> [...]
    >+ Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst
    >+ jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zmianami).

    Być może.

    >+ Czy ktoś może to potwierdzić?

    A napisz jaki *cel* chcesz osiągnąć takim "nierejestrowanym
    podatkowo" zawieszeniem ?
    - US: skoro *im* zeznałeś że "prowadzisz" to znaczy że masz
    obowiązek składać wszystkie papiery i że mogą cię w każdej
    chwili wezwać bądź przyjść na kontrolę np. KPiR.
    - ZUS: w "moim" na widocznym miejscu jest tekst zbliżony
    do: "za wyznacznik zawieszenia uważa się również
    stosowne zgłoszenie w US, bez którego zawieszenie
    nie zostanie uznane za faktyczne".

    Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-06 05:55:59
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Możesz zapodać link ? Bo nie wiemy jaki był cel autora ;) !

    Jest taki obowiązek, ale dla VATowców, dla nie VAtowców rzeczywiście nie
    widziałem przepisu który by o tym mówił.

    art. 9 ustawy o VAT.
    pkt 4. Jeżeli podatnik zarejestrowany na podstawie ust. 2 zaprzestał
    wykonywania czynności podlegającej opodatkowaniu, obowiązany jest zgłosić
    zaprzestanie działalności urzędowi skarbowemu, który dokonał rejestracji;
    zgłoszenie to stanowi podstawę dla urzędu skarbowego do wykreślenia
    podatnika z rejestru.

    Konsekwencją tego jest to, iż jak odwieszasz DG to placisz ponownie 152 zł
    za rejestrację VAT.

> [...]
    > obowiązek składać wszystkie papiery i że mogą cię w każdej
    > chwili wezwać bądź przyjść na kontrolę np. KPiR.

    A jakie papiery??? PIT-5 - przecież jak raz złożysz to i tak trzeba składać
    do końca - nie ważne czy DG działa czy zawieszona.

    > - ZUS: w "moim" na widocznym miejscu jest tekst zbliżony
    > do: "za wyznacznik zawieszenia uważa się również
    > stosowne zgłoszenie w US, bez którego zawieszenie
    > nie zostanie uznane za faktyczne".

    A podstawa prawna do takiego twierdzenia ZUSU ???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

  • 4. Data: 2003-09-06 10:05:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Sep 2003, Budzik wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ A jakie papiery??? PIT-5 - przecież jak raz złożysz to i tak trzeba składać

    Możesz złożyć prośbę o zwolnienie z obowiązku składania; prawdą
    jest że US nie musi wyrazić zgody, ale byłoby to dziwne... !

    Z "kontrolą" się zapędziłem, taki miałem dzień ;(
    [...]
> [...]
    >+ > nie zostanie uznane za faktyczne".
    >+ >
    >+ A podstawa prawna do takiego twierdzenia ZUSU ???

    Pewnie brak. Jak ci "wyegzekwują należne składki" to później
    ty będziesz tłumaczył się że nie jesteś wielbłądem, a sąd
    będzie kombinował czy "poszlaki i przesłanki" są wystarczające.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)