  • 1. Data: 2003-09-04 12:46:37
    Temat: wspolwlasnosc i kilometrowka
    Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl>

    Witam !
    Temat kilometrowki byl tu juz wiele razy poruszany, sprawa wydaje sie jasna.
    Moj problem polega na tym, ze wraz z zona prowadzimy DG (kazde z nas swoja)
    i jestesmy wspolwlascicielami samochodu, ktory wykorzystujemy w naszych DG.
    Ja zbieram moje faktury, zona swoje. Na koniec miesiaca obliczamy koszty
    samochodu niezaleznie od siebie i wpisujemy do osobnych KPiR.

    Pytanie 1. Chyba czym dluzej mysle tym mniej wiem. Czy dobrze robimy, ze
    wpisujemy calosc tych faktur ? Tzn, czy przy wspolwlasnosci nie dzieli sie
    tego jakos proporcjonalnie do udzialu ? Wydaje mi sie, ze nie - ale kto wie
    Prostrzy przypadek: Jesli ktos prowadzi DG i uzywa samochodu, ktorego jest
    wspolwlascicielem i prowadzi ewidencje przebiegu to odlicza calosc faktur
    czy tylko czesc ? (oczywiscie w granicach ryczaltu)

    Pytanie 2. Musze teraz ubezpieczyc samochod, i nie wiem jak rozliczyc to
    ubezpieczenie, czy podzielic proporcjonalnie do udzialu na nas dwoje, czy
    tylko jedno z nas (czyli ja, bo to ja bede na polisie) ?

    z gory dziekuje

    Rafal