  • 1. Data: 2004-06-10 11:36:05
    Temat: Nie wystawiona faktura
    Od: "kanare_k" <m...@o...NOSPAM.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie. W marcu ktos zakupil od mnie usluge, sadzilem, ze jest to
    osba prywatna, wiec faktury nie wystawialem. Podatki zostaly od tego
    odprowadzone. Niemniej, okazalo sie teraz, ze osoba prywatna to nie byla,
    tylko firma. I z tego co wiem, mam obowiazek wystawic fakture kazdej firmie,
    czego przez pomylke nie zrobilem. Minelo juz pare miesiecy, i nie wiem jak z
    tego wybrnac.

    --
    Pozdrawiam,
    kanare_k

  • 2. Data: 2004-06-10 15:56:48
    Temat: Re: Nie wystawiona faktura
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 10 Jun 2004 13:36:05 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, kanare_k
    napisał(a):

> [...]
    > czego przez pomylke nie zrobilem. Minelo juz pare miesiecy, i nie wiem jak z

    Ale o co ci chodzi. Czy teraz domagaja sie faktury ?
    Nawet jezeli tak - to jesli nie skladali ci formalnego zamowienia jako
    firma, nie zadali faktury w momencie odbioru faktury - to IMHO jest teraz
    ich problem. od warunkiem ze ty faktycznie ta sprzedaz zaksiegowales. Bo
    jak nie to moga cie szantazowac.
    Nawet w przypadku sprzedazy przy uzyciu kas fiskalnych jest jakis termin
    do kiedy mozna dostac FV na podstawie paragonu ( nie pamietam jaki - ale na
    pewno nie pare miesiecy).

    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    You can only live once, but if you do it right, once is enough.

  • 3. Data: 2004-06-10 16:37:41
    Od: "kanare_k" <m...@o...NOSPAM.pl>

    Witam,

    > Ale o co ci chodzi. Czy teraz domagaja sie faktury ?

    No nie, milcza ;)

> [...]
    > ich problem. od warunkiem ze ty faktycznie ta sprzedaz zaksiegowales. Bo

    Byla to zaplata za usluge internetowa, typu konto pocztowe, czyli byla
    wplata na konto, po czym usluga zostala aktywowana. Kwota z 22% VATem
    zostala ujeta w KSPiR, podatki sa wiec odprowadzone. Kasa jeszcze mnie nie
    dotyczy, bo nie osiagnalem jeszcze limitu do kasy. Martwi mnie tylko kwestia
    tego, ze chyba mam obowiazek wystawiania faktury dla kazdej firmy? Czy mzoe
    sie mysle...?

    --
    Pozdrawiam,
    kanare_k

  • 4. Data: 2004-06-10 18:14:32
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 10 Jun 2004 18:37:41 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, kanare_k
    napisał(a):

    > Martwi mnie tylko kwestia
    > tego, ze chyba mam obowiazek wystawiania faktury dla kazdej firmy? Czy mzoe
    > sie mysle...?

    Ale skad ty masz wiedziec ze to jest firma.
    Przychodzi pan X zamawia usluge nie mowi ze jest firma, nie podaje NIP -
    placi - finito.
    Chyba chodzi ci o to ze byl przelew z konta firmy - ale to nie twoje
    zmartwienie.
    A zdrugiej strony to ciekawie prowadzisz firme nie wiedzac komu
    sprzedajesz.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    The first myth of management is that it exists. The second myth of
    management is that success equals skill.

  • 5. Data: 2004-06-10 18:32:01
    Od: "kanare_k" <m...@o...NOSPAM.pl>

    Witam,

    > Ale skad ty masz wiedziec ze to jest firma.
    > Przychodzi pan X zamawia usluge nie mowi ze jest firma, nie podaje NIP -
    > placi - finito.

    No wlasnie teraz zauwazylem, ze to byla firma, sadzac po naglowkach na
    wyciagu, to z konta firmowego. I pytanie czy tak mzoe zostac, czy cos musze
    z tym fantem zrobic...?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Nowakowski

  • 6. Data: 2004-06-10 19:02:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <caa9in$mn8$1@atlantis.news.tpi.pl> kanare_k napisał(a):

    > No wlasnie teraz zauwazylem, ze to byla firma, sadzac po naglowkach na
    > wyciagu, to z konta firmowego. I pytanie czy tak mzoe zostac, czy cos musze
    > z tym fantem zrobic...?

    Nie musisz. Jeśli ta sprzedaż nie musiała być obowiązkowo dokumentowana
    fakturą, a Ty zapłaciłeś podatki, to nie ma tematu. Gdyby chcieli
    fakturę, to mieli się o nią upomnieć. Nie upomnieli się, termin minął -
    trudno, ich problem.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-06-10 19:10:08
    Od: "kanare_k" <m...@o...NOSPAM.pl>

    Witam.

    > Nie musisz. Jeśli ta sprzedaż nie musiała być obowiązkowo dokumentowana
    > fakturą, a Ty zapłaciłeś podatki, to nie ma tematu.

    Hmm.. co oznacza sprzedaz obowiazkowo dokumentowana faktura?

    > Gdyby chcieli
    > fakturę, to mieli się o nią upomnieć. Nie upomnieli się, termin minął -
    > trudno, ich problem.

    Czyli dziala to tak jak z prywatnymi? Jak nie chca, to nie musze wystawiac
    faktury?

    --
    Pozdrawiam,
    kanare_k

  • 8. Data: 2004-06-10 19:41:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <caabq5$45a$1@atlantis.news.tpi.pl> kanare_k napisał(a):

    > Hmm.. co oznacza sprzedaz obowiazkowo dokumentowana faktura?

    Czasem faktura jest konieczna, np. przy eksporcie.

    > Czyli dziala to tak jak z prywatnymi? Jak nie chca, to nie musze wystawiac
    > faktury?

    No, to trudny temat. Firmie CHYBA musisz wystawić fakturę (chociaż nie
    przychodzi mi do głowy przepis, który wyraźnie tego nakazuje), ale rzecz
    w tym, że do Ciebie nie przychodzi FIRMA, tzn. twór prawny nie
    wchodzi Ci do sklepu i nie kupuje. Przychodzi człowiek (albo pisze
    maila, cokolwiek) i jeśli nie powie, że chce fakturę i nie poda swoich
    danych, to domniemujesz, ze to była osoba fizyczna, konsument.
    Wklepujesz w kasę (albo i nie, jeśli nie masz akurat obowiązku) i po
    temacie.

    On oczywiście może przyjść z paragonem i powiedzieć, że chce fakturę -
    na siebie jako konsumenta lub na firmę, taką czy inną. Ale jeśli
    przegapił termin - trudno.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2004-06-10 20:52:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ No, to trudny temat. Firmie CHYBA musisz wystawić fakturę (chociaż nie
    >+ przychodzi mi do głowy przepis, który wyraźnie tego nakazuje),

    ...niedawno ktoś zapodawał: art. 106 ust. o VAT :)
    Art. 106. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić
    fakturę [...]
    (i .3 zwolnienie tylko dla OF nie prowadzących DG :))
    [...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-06-10 21:01:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...niedawno ktoś zapodawał: art. 106 ust. o VAT :)
    > Art. 106. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić
    > fakturę [...]
    > (i .3 zwolnienie tylko dla OF nie prowadzących DG :))

    OK, ale zgadzasz się, że nie przyszedł do niego wypis z KRS, tylko
    człowiek, więc skoro ten człowiek nie powiedział że dokonuje zakupu 'na
    firmę' (bo sam fakt, że reprezentuje jakąś firmę, nic nie znaczy - kiedy
    idę kupić piwo w knajpie to też reprezentuję firmę 'INFONAUTIC Michał Jęczalik',
    ale nie chcę faktury ;), to facet problemu nie ma?
    --
    Samotnik