  • 1. Data: 2002-01-09 17:02:31
    Temat: Nie zapłacony Vat
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    W miesiącu grudniu bede miał do zaplacenia ok.13000 zł Vatu. Prowadze firme
    jednoosobową i już teraz wiem że go nie zapłace ( kontrahenci mi poplacili
    ale bank mnie w konia zrobil i wypowiedział debet na rachunku firmowym) co w
    takim razie mi grozi? Słyszałem że US mocno sie czepia o Vat ale z drugiej
    strony sprawa sie przeciagnie najpóżniej do sierpnia (specyfika branży w
    grudniu najlepszy obrót) do tego czasu wszystko powinienem spłacić. Co mi
    mogą zrobić ? Prosze o info.jeszcze z nimi nie zadzierałem ale coś czuje że
    batalia będzie ostra......

  • 2. Data: 2002-01-09 21:10:59
    Temat: Re: Nie zapłacony Vat
    Od: "bob" <b...@k...net.pl>

    nie bedzie żadnej batalii, przyślą komornika który weźmie sobie twoje graty
    i tyle

  • 3. Data: 2002-01-09 23:12:08
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    muniek wrote:

> [...]
    > wszystko powinienem spłacić. Co mi
    > mogą zrobić ? Prosze o info.jeszcze z nimi nie zadzierałem ale coś czuje że

    Mogą Ci nasłac komornika. W kazdym razie licz się z tym, że będziesz musiał
    dołozyc jeszcze odsetki karne. Nie wiem, jaki jest twój US (a kazdy sie rządzi
    swoimi prawami), ale spróbuj się do nich zwrócić o rozłożenie spłaty należności.
    Kiedyś to się nazywało układem ratalnym a jego zawarcie zmniejszało odsetki o
    50% ale ti już chyba przeszłość. W każdym razie jak się z nimi dogadasz i
    _będziesz spłacał_ nalezność, możesz się ustrzec np. blokady konta lub wizyty
    poborcy. Nie wiem, czy nie byłoby lepiej dogadywać się z bankiem albo wziąc od
    nich historię konta i iśc do konkurencji.
    Aha - i koniecznie wszystko na piśmie, żadnego załatwiana na gębę - wiem z
    doświadczenia :((((((((

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 4. Data: 2002-01-10 11:04:42
    Temat: RE: Nie zapłacony Vat/Jak sie zabezpieczyc
    Od: a...@w...pl (Jan Kowalski)

    Można negocowac rozłożenie na raty. Zalezy od woli urzędu.
    Wracam tym samym do mojego poprzedniego pytania które brzmiało;
    Prowadzac dzialalnosc gospodarcza można narazic się niechcacy na
    rozmaite koleje losu. Pytanie brzmi: jak w takim razie SKUTECZNIE
    zabezpieczyc majatek rodziny przed konsekwencjami. Rozdzial majatkowy to
    jedna opcja, ale sa inne. Proszę o sugestie. Pozdrawiam,
    J.K.
    Może ktos jest madry w temacie.