  • 1. Data: 2002-01-09 17:17:49
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    W jakim czasie od dnia otrzymania wolnienia lekarskiego, pracownik jest
    zobowiazany dostarczyc to zwolnienie do pracodawcy. Z gory dziekuje za
    odpowiedz.
    pozdrawiam Anna

  • 2. Data: 2002-01-09 18:44:07
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: "Biuro PluS" <t...@w...pl>

    Zwolnienie lekarskie ZLA należy dostarczyć do pracodawcy w ciągu
    (niezwłocznie) 7 dni. Natomiast powiadomic o zwolnieniu nalezy niezwłocznie.
    Niepoinformowanie pracodawcy o zwolnieniu moze być podstawą do uznania
    nieobcności za nieusprawiedliwioną i zwolnienia bez wypowiedzenia w dniu
    następnym.

  • 3. Data: 2002-01-09 18:47:34
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Niepoinformowanie pracodawcy o zwolnieniu moze być podstawą do uznania
    > nieobcności za nieusprawiedliwioną i zwolnienia bez wypowiedzenia w dniu

    Bardzo dziekuje za odpowiedz. Czy moglbys podac mi podstawe prawna.
    pozdrawiam Anna

  • 4. Data: 2002-01-09 21:06:28
    Od: "Biuro PluS" <t...@w...pl>

    > niezwłocznie.
    >
    > Bardzo dziekuje za odpowiedz. Czy moglbys podac mi podstawe prawna.
    > pozdrawiam Anna

    Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego z 25 czerwca
    1999 oraz Kodeks Pracy.

  • 5. Data: 2002-01-09 21:21:53
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    > Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego z 25
    czerwca
    > 1999 oraz Kodeks Pracy.

    Bardzo dziekuje.
    pozdrawiam Anna

  • 6. Data: 2002-01-10 12:00:08
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    > Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego z 25
    czerwca
    > 1999 oraz Kodeks Pracy.

    Czy byloby problemem gdybym poprosila o konkretny art.
    pozdrawiam Anna

  • 7. Data: 2002-01-10 12:13:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Anka napisał(a):

    > czerwca
    >
    > Czy byloby problemem gdybym poprosila o konkretny art.
    > pozdrawiam Anna
    Tak a propos wczesniejszych odpowiedzi na problem.
    W KP nie ma przepisu który pozwalał by "z marszu" zwolnić pracownika
    tylko dlatego że nie przyszedł do pracy i nie poinformował pracodawcy
    o przyczynie.
    Kiedy istniał tak przepis (zdaje się 3 dni nieobecności
    nieusprawiedliwionej, o ile dobrze pamiętam) ale został wykreślony.
    W tej chwili NN można podciągnąć po "ciężkie naruszenie przez
    pracownika obowiązków pracowniczych".
    Ponieważ przerabialismy juz taki przypadek, moge stwierdzic, że NN
    przez mniej niz siedem dni, jeżeli pracownik przyniesie w ciągu 7 dni
    zwolnienie lekarskie, nie stanowi takiego naruszenia (niestety... i
    morodowaliśmy się z pijakiem jeszcze kawał czasu).
    A więc jeżeli pracownika nie ma 6 dni a siódmego zjawia się ze
    zwolnieniem w łapce i mówi że nie ma telfonu (albo "sie zepsuł"), nie
    mógł chodzić a nikt z rodziny tez nie mógł zakładu pracy zawiadomić,
    to tak łatwo się go nie pozbędziemy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk