  • 1. Data: 2003-03-26 12:02:09
    Temat: Nieetatowy zarząd sp.zoo a KUP
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam i proszę o wyjaśnienie. Będąc członkiem zarządu sp. zoo, ale nie
    pracownikiem tej firmy, musze pojechać swoim prywatnym samochodem do Niemiec w
    celu załatwienia kontraktu. Poniosę w związku z tym określone koszty: benzyna,
    hotel itp. W jaki sposób księgowość może rozliczyć moje koszty wyjazdu. Chodzi
    mi głównie czy mozna je zakwalifikować jako KUP ( bo ponoć nie )i jeżeli nie to
    czy mozna to jakoś obejść.
    pzdr

  • 2. Data: 2003-03-26 16:32:12
    Temat: Re: Nieetatowy zarząd sp.zoo a KUP
    Od: "terrorysta" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    Niech firma zawrze z Toba umowe zlecenie gdzie wrzucisz co chcesz. Wada- od
    tej umowy trzeba zaplacic zaliczke na podatek dochodowy, Twoj oczywiscie.
    t.

  • 3. Data: 2003-03-26 23:11:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003 l...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ mi głównie czy mozna je zakwalifikować jako KUP ( bo ponoć nie )

    Ponoć tak.
    Coś było w GP Nr 50 (906), środa 12 marca 2003 r.
    w "publicznej" częsci www.

    Leży tu (skrót):
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=906&d
    ok=906.6.3.2.1.3.0.1.htm

    ...i tu (szczegóły):
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=906&d
    ok=906.3.3.2.4.1.0.1.htm

    Przyznam że tam nie widać że to ma być KUP - ale inaczej byłoby
    larum o podwójnym opodatkowaniu... (przed wydaniem rozporządzenia) :)
    Może ktoś skomentować ?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-26 23:12:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, terrorysta wrote:

> [...]
    >+ tej umowy trzeba zaplacic zaliczke na podatek dochodowy, Twoj oczywiscie.

    ...o ZUSie przezornie nie wspominając... ;[

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-26 23:45:11
    Od: "terrorysta" <n...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > ...o ZUSie przezornie nie wspominając... ;[

    zakladalem, chyba slusznie, ze pytek jest, z jakiegostam tytulu ubezpieczony
    wiec nie byloby to takie bolesne

    > pzdr, Gotfryd

    i wzajemnie
    t.

  • 6. Data: 2003-03-27 06:41:58
    Od: l...@p...onet.pl

    Cześć,
    Dzięki za podpowiedzi. Wygląda że sprawa ma się nienajgorzej. Zastanawiam się
    czy nie lepiej takiego delikwenta wysłać na podstawie umowy o dzieło. np.
    zawarcie kontraktu. Jest on już ubezpieczony więc odpadał by ZUS, podatek
    dochodowy od o.fizycznych jednak chyba trzeba zapłacić, no ale coś za coś.
    Dajcie znać czy dobrze kombinuje.
    pzdr

  • 7. Data: 2003-03-27 09:44:17
    Od: "terrorysta" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > dochodowy od o.fizycznych jednak chyba trzeba zapłacić, no ale coś za coś.

    Dzielo? Czemu nie ;) Musisz tylko tak skonstruowac umowe zeby bylo to
    naprwde "dzielo", czyli np.opracownie kontraktu oraz przeprowadzenie
    negocjacji itd.
    pozdrawiam
    t.

  • 8. Data: 2003-03-27 12:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2003, terrorysta wrote:

> [...]
    >+ Dzielo? Czemu nie ;) Musisz tylko tak skonstruowac umowe zeby bylo to
    >+ naprwde "dzielo", czyli np.opracownie kontraktu oraz przeprowadzenie

    A nie jest tak, że z definicji podpadnie to pod "dokonanie określonej
    czynności prawnej dla dającego zlecenie", czyli umowę zlecenia
    właśnie ? KC art. 437, jakby kto pytał.
    Ja "dzieła" w postaci umowy (czyli dokumentu) nie widzę.
    Chyba, że chodzi o papier (dosłownie, papier - a nie wartość prawną
    treści na tym papierze) ozdobiony na złoto i wytłaczany... ;)
    Ale to może jakiegoś prawnika by spytać :]

    pzdr, Gotfryd