  • 1. Data: 2003-09-10 19:42:15
    Temat: Nieodpłatne zniesienie wspólwłasności...
    Od: "Grzegorz Tracz" <h...@g...pl>

    Witam!

    Mam problem, może ktoś z grupowiczów stanął już przed takim dylematem i może
    mi coś doradzić:
    Dwa lata temu nabyłem wraz z rodzicami mieszkanie od developera. Ponieważ
    nie mam wystarczających dochodów, kupiliśmy mieszkanie w proporcjach 90% -
    rodzice, 10% - ja. Rodzice i ja skorzystaliśmy z ulgi budowlanej. Teraz
    chciałbym aby mi przekazali swoje udziały tak, abym miał własne w 100%
    mieszkanie. Jak to zrobić, żeby nie płacić podatku? Wyczytałem gdzieś o
    nieodpłatnym zniesieniu wspólwłasności. Czym to różni się od darowizny?
    Acha, byłoby to moje pierwsze mieszkanie (nie licząc tych 10%)... Czy da się
    to zrobić tak, aby nie płacić podatku? Wartośc mieszkania to 130 tysięcy
    złotych, a powierzchnia to 48 metrów...

    Z góry dziękuję za pomoc,
    g...@r...pl