  • 1. Data: 2008-03-26 14:07:04
    Temat: Nieprowadzona działalność gosp...?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie
    mam takie pytanie:
    Czy coś mi grozi?
    Żona prowadziła w latach... chyba 1999 - 2001 DG, a potem jej
    zaprzestała. Była wtedy w zusie i pytała w usie zresztą też...
    powiedziano jej, żeby wyrejestrowała obowiązek opłacania składek z zusu,
    a poza tym nic nie trzeba robić, tylko każdego roku składać przy pit
    formularz o DG - pit B i tam wpisywać zero. Teraz wynika z wymiany
    dowodów osobistych zresztą... kwestia zaktualizowania danych. Byłem dziś
    w us złożyć pity i razem z tym nipy. Okazało się, że mój przeszedł - nie
    prowadzę DG, a żony nie, bo... muszę przedstawić jej dowód os. i
    zaświadczenie o wpisie do ewidencji DG. Nasunęła mi się wątpliwość...
    czy teraz, skoro na nowo im coś takiego złożę, nie okaże się nagle, że
    mam zaległość zusowską za te wszystkie lata? Żona coś tam składała, ale
    samej DG nie zlikwidowała, a dziś panienka w us mi mówi, że skoro nie
    była to... chyba karta podatkowa, to nie ma czegoś takiego jak
    zawieszenie... stąd moja wątpliwość. Czy obawiać się? Może teraz w
    expresowym tępie tą działalność zamknąć i złożyć już nip - 3 jak dla
    osoby nieprowadzącej DG...?
    doradźcie coś, bo mnie się niedobrze robi jak się zbliżam do
    jakiegokolwiek urzędu.
    pozdrawiam
    robercik-us