  • 1. Data: 2005-10-10 21:20:16
    Temat: Nieruchomość z kredytu, a kpir, vat i ŚT
    Od: b...@e...com

    Witam,

    Prosiłbym o pomoc w takiej sprawie - Prowadzę PKPIR + VAT + ŚT.
    Wziąłem kredyt na domek (20% wpłaty, a reszta kredyt) w którym chcę
    jednocześnie mieszkać i prowadzić działalność. Powierzchni "biurowej"
    planuję 40% domu. Prosiłbym o poradę odnośnie księgowania całej tej
    operacji: 1. Jak zaksięgować pierwszą wpłatę do kredytu? Czy
    powinienem 40% z tej wpłaty wpisać do ewidencji ŚT i amortyzować? W
    jaki sposób później księgować raty kredytu? A może powinienem po
    prostu wpisać 40% z pełnej wartości domu do ŚT i amortyzować od tej
    kwoty? 2. Czy opłaty związane z zakupem (notariusz itp.) podwyższają
    wartość początkową środka trwałego czy mogę je wpisać w księgę od razu
    (nie przekraczają 3500)? Z góry bardzo dziękuję dobrej duszy za
    odpowiedź :)

    --
    Ktos

  • 2. Data: 2005-10-11 08:51:14
    Temat: Re: Nieruchomość z kredytu, a kpir, vat i ŚT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2005 b...@e...com wrote:

    > Prosiłbym o poradę

    Porad mogą udzielać WYŁĄCZNIE uprawnieni specjaliści - takich
    na grupie jest mało. Sądzę że ma zastosowanie "nie wiecie
    o co prosicie"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)