  • 1. Data: 2004-10-06 09:22:22
    Temat: Niesprzedany towar
    Od: rumo <r...@i...pl>

    Witam
    Problem jest następujący-czy jest możliwość "przeniesienia" towarów z
    jednej firmy (kończącej działalność) do drugiej działającej.
    Obydwie firmy to spółki cywilne .Właściciele też ci sami.
    Chodzi o to żeby przy likwidacji pierwszej firmy remament wyszedł na
    zero no i żeby nie płacić Vatu od remamentu.

  • 2. Data: 2004-10-06 10:28:20
    Temat: Re: Niesprzedany towar
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    > Witam
    > Problem jest następujący-czy jest możliwość "przeniesienia" towarów z
    > jednej firmy (kończącej działalność) do drugiej działającej.

    Nie ma takiej mozliwosci, kazde wydanie towaru skutkuje obowiazkiem w VAT.

    > Obydwie firmy to spółki cywilne .Właściciele też ci sami.
    > Chodzi o to żeby przy likwidacji pierwszej firmy remament wyszedł na
    > zero no i żeby nie płacić Vatu od remamentu.

    Ale mozesz wystawic fv. na sprzedaz towaru z firmy A do B. W firmie A
    wykazac VAT jako nalezy w fimie B jako naliczony.
    W firmie B wykazac go do zwrotu. A potem skladasz wniosek do US o
    przeksiegowanie VAT naliczonego z firmy B na zobowiazanie podatkowe w firmie
    A. No i wychodzi na zero.

    Pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2004-10-06 12:27:19
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/6/2004 11:22 AM, rumo wrote:

> [...]
    > Chodzi o to żeby przy likwidacji pierwszej firmy remament wyszedł na
    > zero no i żeby nie płacić Vatu od remamentu.

    Trzeba to zrobić "po bożemu", jak Ci napisano wyżej.
    Ustawodawca zaplanował dobicie przedsiebiorcy, by się "nie męczył",
    chciał mieć pewność, że już nic nie zakombinuje.

    PZdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-10-07 07:16:35
    Od: rumo <r...@i...pl>

    Dzieki -niestety nie ma innego wyjścia:-(
    Muszę się z tym przespać
    Pozdrowienia
    Robert

  • 5. Data: 2004-10-07 08:42:36
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Profil1 pisze:

    > Nie ma takiej mozliwosci, kazde wydanie towaru skutkuje obowiazkiem w VAT.

    Popierwsze bardzo mi sie nie podoba taka koncepcja ze ci sami ludzie
    podpisuja druga umowe spolki i zglaszaja do resestru jako odrebna dzialanosc
    i do US jako drugi "inny podmiot nie posiadajacy osobowosci prawnej.

    Co innego gdyby zamknac najpierw a potem odtworzyc... ale coz.
    Jam mowila mila pani z US w Chrzanowie
    "kazdy odpowiada za siebie.

    Poprostu trzeba sprzedac towar i juz.

    "Obowiazkowi VAT" w jednym "podmiocie" towarzyszy "przywilaje VAT"
    w drugim. trzeba tylkopilnowac , by ceny byly "rynkowe",
    bo podmioty sa "powiazane".
> [...]
    > W firmie B wykazac go do zwrotu. A potem skladasz wniosek do US o
    > przeksiegowanie VAT naliczonego z firmy B na zobowiazanie podatkowe w

    Nie zartujesz ?

    Na jakiej podsawie US malby przeksiegowywac naleznoscijednego podmiotu
    na "inny".. i po co w ogole ta szopka...
    mysle, ze trzebna bylo po prostu zaneksowac umowe spolki, zmienic wpis,
    uaktualnic zgloszenie NIP i "po krzyku".

    No chyba, ze jako "nowy podmiot" chca sobie kasy rejestrujace
    "odliczyc"..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-10-07 10:32:51
    Od: rumo <r...@i...pl>

    Sorry ,ale nie wyjaśniłem szerzej-Firma A działa od roku 1997,w 2000r
    doszedł nowy wspólnik,w roku 2003 odszedł wspólnik.
    Jako że w roku 2003 założyliśmy firme B(całkowicie odmienna
    działalność),nie mogliśmy tego podpiąć pod jedną działalność bo był
    jeszcze trzeci wspólnik,którego nie chcieliśmy w firmie B.
    Stąd dwie spółki.Teraz chcemy zakończyć działalność firmy A.Firma B
    rozszerzyła działalność o asortyment firmy A.No i problem-
    firma A ma kupe towaru (od którego musi zapłacic vat-nawet jeśli go nie
    sprzeda)natomiast firma B ma kupę vatu do zwrotu przekładanego na
    następny miesiąc(w nadziei że nagle wzrośnie sprzedaz).
    Na dzień dzisiejszy firma A jeszcze istnieje ,ale sprzedaż jest 0
    -kończąc działalność należałoby zapłacić vat -dlatego szukam innych
    wyjść z tej sytuacji.

  • 7. Data: 2004-10-07 11:42:10
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > Na dzień dzisiejszy firma A jeszcze istnieje ,ale sprzedaż jest 0
    > -kończąc działalność należałoby zapłacić vat -dlatego szukam innych

    Wystawiasz fakture z firmy A na B. Firma B wykazuje w deklaracji VAT do
    zwrotu na rachunek.
    W firmie A masz zobowiazanie w B naleznosc. Piszesz do US aby przeksiegowali
    Ci VAT naliczony z firmy B na nalezny w firmie A. I nic nie placisz.
    pozdr.
    KJ

  • 8. Data: 2004-10-07 11:51:09
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > mysle, ze trzebna bylo po prostu zaneksowac umowe spolki, zmienic wpis,
    > uaktualnic zgloszenie NIP i "po krzyku".

    Tzn. wlasciwe co?? Aneksowac umowy spolki o co?? Moze cos nie doczytalem.
    Myslisz o polaczeniu podmiotow???
    Kompletnie nie rozumie.
    Ostatnio cwiczylem cos takiegio z US no przeszlo bez problemu tak jak
    opislaem wyzej.
    Jest to troche bez sensu no ale.....
    pozdt.
    SBR

  • 9. Data: 2004-10-07 21:21:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Profil1 wrote:
    >+ > działalność),nie mogliśmy tego podpiąć pod jedną działalność bo był
    >+ > jeszcze trzeci wspólnik,którego nie chcieliśmy w firmie B.
    [...]
> [...]
    >+ W firmie A masz zobowiazanie w B naleznosc. Piszesz do US aby przeksiegowali
    >+ Ci VAT naliczony z firmy B na nalezny w firmie A.

    Zobowiązanie mają TRZEJ wspólnicy, naliczenie mają DWAJ wspólnicy.
    Czym ma być 1/3 "przeksięgowanego VATu", darowizną ??
    Mi coś nie pasuje :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)