  • 1. Data: 2002-12-19 00:53:17
    Temat: Nota korygujaca ... tylko co !!
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Zauważyłem teraz że FV otrzymaną w listopadzie w hpermarketcie mam
    nieokmpletną (zawinił człowiek albo drukarka przykasowa).
    Są wszystkie dane sprzedawcy za wyjątkiem jego nipu.
    Z danych nabywcy (moich) jest tylko mój nip.
    Wszystkie pozostałe dane, ilości iwartości towarów oraz naliczenia stawek
    vat są OK.
    Braków nie zauważyłem ja jak i osoba uprawniona ze strony sklepu
    podpisująca fakturę (zresztą nie pierwszy raz tam kupuję a pierwszy raz mi
    sie to zdażyło.

    Co teraz robić ?
    Wystawić notę korygującą ? ale czy takowa może korygować braki w fakturze ?
    Nota umożliwia sprostowanie błędu popełnionego przy wystawianiu faktury
    przez wystawcę ... no jakby się uprzeć to "brak danych" jest też błędem ;)
    .... mieliscie taką sytuację ?
    Sark

    p.s. jeszcze do samej noty, posiada ona własny numer jaki i datę
    wystawienia noty; faktura z listopada a nota z grudnia więc do kpir i
    rejestru vat (takoż vat 7) wpisuję w grudniu (chociaż powinna być wpisana w
    listopadzie ;) ... echh ?

  • 2. Data: 2002-12-19 00:56:30
    Temat: p.s.
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    może w takiej sytacji to należy poprosić o prawidłowy wydruk ?

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-19 13:56:54
    Temat: Re: Nota korygujaca ... tylko co !!
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 19 Dec 2002 01:53:17 +0100, w <atr5b3$6oa$1@news.onet.pl>, "Sark"
    <w...@p...onet.pl> napisał(-a):

    Iść do sklepu, niech jeszcze raz wydrukują lub przybiją pieczątkę z
    ich NIP-em.

  • 4. Data: 2002-12-20 00:59:40
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez wystawcę ... no jakby się uprzeć to "brak danych" jest też błędem ;)

    Ja nie miałem ale wujek miał przy braniu faktury na kuchenkę gazową (remontowal
    chałupę i chciał odliczyć) no i drukarka tez zbzikowała i pewne dane zgubiła ale
    zauważył przy podpisywaniu i wydrukowali na innej ale dopiero dnia następnego z
    datą z poprzedniego. A w powyższej sprawie to mogliby tak samo zrobić bo tak mi
    się wydaje zę ten dokument nie jest jednak fakturą ponieważ nie zawiera
    wszystkich elementów które powinny tam być więc i nie ma co korygować w formie
    noty, tak więc powinni powtórzyc wydruk.

> [...]
    > wystawienia noty; faktura z listopada a nota z grudnia więc do kpir i
    > rejestru vat (takoż vat 7) wpisuję w grudniu (chociaż powinna być wpisana w

    Odchodząc od powyższej sytacji, fakt wystawienia noty korygującej fakturę nic
    nie zmienia w fakcie że właściwa faktura została wpisana do ewdencji wcześniej
    pod włąściwą datą otrzymania czy wystawienia. Korygujące działanie noty jest
    wyraźnie określone.

    Jarek