  • 11. Data: 2004-02-03 15:56:44
    Temat: Re: Notebook, system operacyjny a granica 3500 netto?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ Nie wiem, moze M$ chce miec haka na 90% sprzedawcow
    >+ softu w Polsce? ;-)

    :)

    >+ Bo uzytkownikowi nic nie grozi. (tak przynajmniej wynika
    >+ z tematow walkowanych na pl.cos.prawo. do bólu).

    "NIC" to AFAIK stanowisko przede wszystkim <nie przetwarzam :)>.
    Osobiście skłaniam się ku uznaniu ze naruszenie umowy w zakresie
    OEM może rzeczywiscie nie podlegać pod przepisy karne.
    Ale jako "normalne naruszenie"... pod proces cywilny... kto wie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-02-03 16:57:03
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" zapytał

    > Masz może namiar na takie stanowisko odnośnie myszy na stronach
    > Microsoftu ?

    Informacje na temat Licencji Microsoft producenta systemów OEM
    (aktualizacja -styczeń 2003 r.)

    Najczęściej zadawane pytania, związane z Licencją Microsoft producenta
    systemów OEM

    Więcej pytań i odpowiedzi można znaleźć pod adresem
    http://oem.microsoft.com/script/contentpage.aspx?pag
    eid=520564.

    P: Jako producent systemów nabywam oprogramowanie i sprzęt OEM w zestawach
    trójstanowiskowych od autoryzowanego dystrybutora OEM. Czasami otwieram
    zestaw trójstanowiskowy i sprzedaję pojedynczy produkt z myszą komputerową
    lub płytą główną klientom przychodzącym do mojego sklepu. Czy jest to
    dozwolone?
    O: Systemy operacyjne i sprzęt w wersji OEM mogą być sprzedawane jako
    pojedyncze produkty, jak opisano powyżej. W Licencji określono, że produkty
    te muszą być rozprowadzane z całkowicie złożonym systemem komputerowym lub
    urządzeniem nieperyferyjnym. Określenie "urządzenie nieperyferyjne" oznacza
    dowolną część komputerową, konieczną do uruchomienia systemu komputerowego,
    w szczególności dyski wewnętrzne, zasilacz, procesor, płytę główną, mysz lub
    klawiaturę. Podmiotowi nabywającemu pojedynczy produkt należy także
    udostępnić egzemplarz Licencji i musi on zaakceptować jej warunki
    (zdefiniowano to w punkcie 6.). Jeśli pojedynczy produkt to aplikacja lub
    oprogramowanie serwerowe, to może być ono dystrybuowane wyłącznie z
    całkowicie złożonym systemem komputerowym.

    P: Jestem producentem systemów, rozprowadzającym pojedyncze egzemplarze
    Office XP ze sprzętem komputerowym. Czy jest to nadal dozwolone w nowej
    wersji Licencji?
    O: Nie. Aplikacje i oprogramowanie serwerowe mogą być dystrybuowane
    wyłącznie z całkowicie złożonym systemem komputerowym. Nie jest to warunek
    wprowadzony przez Licencję Microsoft producenta systemów OEM - obowiązuje
    już od stycznia 2002 roku, kiedy została wprowadzona Umowa producenta
    systemów firmy Microsoft (OEM). Proszę przeczytać dokument umieszczony lub
    wydrukowany na zestawie wielostanowiskowym producenta systemów.

    P: Często sprzedaję pojedyncze egzemplarze systemów operacyjnych - na
    przykład Microsoft Windows XP - wraz z częściami komputerowymi. Zarówno
    według Licencji, jak i według wcześniejszej Umowy, system Windows można
    dystrybuować ze "składnikiem sprzętu komputerowego, niebędącym urządzeniem
    peryferyjnym". Czy istnieje lista takiego sprzętu, abym mógł sprawdzić, czy
    postępuję zgodnie z warunkami Licencji?
    O: Zgadza się, systemy operacyjne mogą być rozprowadzane wyłącznie z
    niektórymi częściami komputerowymi. Pełna lista sprzętu tego typu nie
    została nigdzie opublikowana, ale "składnik sprzętu komputerowego niebędący
    urządzeniem peryferyjnym" to każda część komputerowa konieczna do
    uruchomienia systemu komputerowego. Termin ten obejmuje pamięć, dyski
    wewnętrzne, myszy, klawiatury, zasilacze. Przykładem komponentów nie
    uznawanych jako konieczne są skanery, drukarki, kamery, modemy zewnętrzne
    czy karty sieciowe.

    P: Jako producent systemów nabywam myszy i klawiatury w zestawach po trzy
    sztuki. Czy zgodnie z warunkami Licencji mogę otworzyć zestaw i sprzedać
    pojedynczą mysz Microsoft OEM z jakąś inną częścią komputerową nie
    produkowaną przez Microsoft?
    O: Tak. Zgodnie z warunkami Licencji, sprzęt Microsoft może być sprzedawany
    z całkowicie złożonym systemem komputerowym lub częścią komputerową nie
    produkowaną przez Microsoft. Rozprowadzając sprzęt OEM razem z całkowicie
    złożonym systemem komputerowym należy na dysku komputera zainstalować
    związane z danym sprzętem oprogramowanie i sterowniki, które znajdują się w
    zestawie producenta systemów

    Pozdrowienia

    Tomek

  • 13. Data: 2004-02-04 10:17:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Tomek wrote:
    [...]
    >+ Więcej pytań i odpowiedzi można znaleźć pod adresem
    >+ http://oem.microsoft.com/script/contentpage.aspx?pag
    eid=520564.

    "zarejestruj się w usłudze .NET Passport" :)
    Dziękuję za cytaty !

    Czy byłbyś jeszcze uprzejmy zapodać (OT, NTG i w ogóle, co najwyżej
    nas splonkują...) jak w świetle poniższego:

    >+ O: Zgadza się, systemy operacyjne mogą być rozprowadzane wyłącznie
    >+ z niektórymi częściami komputerowymi. [...]
    >+ Termin ten obejmuje pamięć, dyski
    >+ wewnętrzne, myszy, klawiatury, zasilacze.

    ...do czego w końcu jest "przyrośnięta" licencja OEM w razie zmian
    sprzętowych w komputerze ?
    Załóżmy że nabywam ją z HDD. Załóżmy że to jest WinXP OEM.
    Załóżmy że zostało aktywowane.
    Rozpatrzmy dwa przypadki:
    1. pada HDD
    2. pada *płyta* główna
    Ad 1. - nie ma wątpliwości, *ten* dysk powinien być w komputerze; IMHO
    może być zepsuty i nie włączony :>
    Skąd wynikają ograniczenia opisywane tu i ówdzie, ostatnio np. w PC World
    Komputer 01/2004 str. 22, art. "Sprzęt czyli płyta" (kod LN:61488)

    http://www.pcworld.pl/news/61488.html

    ...polegające na "przywiązaniu" do PŁYTY GŁÓWNEJ ?
    Mniemam że trik polega na pominięciu milczeniem ograniczeń *nie
    dotyczących sprzedaży* :] (a użytkowania), ale... jakoś "dobre
    zwyczaje kupieckie" (gdzie to jest ? W PDG czy szczątkowo obowiązującym
    dekrecie marsz. Piłsudzkiego ?) to chyba nie są ;]

    pozdrowienia, Gotfryd