  • 1. Data: 2005-01-02 12:40:09
    Temat: Nowa ustawa dotyczaca podatku Vat
    Od: Piotrek P <t...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów!
    zastanawiam sie nad otwarciem działalnosci gospodarczej i jestem na
    etapie zbierania wszelkich potrzebnych informacji , po rozmowie z
    kompetentnymi osobami dowiedziałem sie pewnej ciekawoski która
    chciałbym zweryfikować. Było by to tak piekne ,że az wydaje sie
    nieprawdziwe . Dowiedziałem się mianowicie iz w sejmie ''leży'' i
    czeka na podpisanie nowa ustawa dotyczaca podatku vat , w której jest
    propozycja , aby nowo powstałe firmy przez okres 2 lat były zwolnione
    z naszego ''ukochanego '' vatu . Szukałem w inetrenecie informacji
    potwierdzajacych istnienie projektu wymienionej ustawy niestety nic
    nie znalazłem. Czy ktos moze słyszał o projekcie tej ustawy ? Czy
    istnieje on naprawde , czy ktos mi narobil złudnych nadzieji ?A jesli
    naprawde ten projekt istnieje jaka według was jest szansa na jego
    wejscie w zycie .Pozdrawiam wszytskich Piotrek P.

  • 2. Data: 2005-01-02 17:36:47
    Temat: Re: Nowa ustawa dotyczaca podatku Vat
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl>

    >, czy ktos mi narobil złudnych nadzieji ?

    najprawdopodobniej. Są być może przygotowywane jakieś zmiany, ale na peewno
    nie w tym stylu. Zwolnienie uzależnione jest od kwoty obrotów i nie ma sensu
    wprowadzać zwolnień czasowych, z resztą teraz kiedy rząd nie ma kasy, a UE
    naciska na VAT nie ma szans powodzenia taki pomysł.

  • 3. Data: 2005-01-02 22:01:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomek <t...@p...wp.pl> wrote:
> [...]
    > i nie ma sensu wprowadzać zwolnień czasowych, z resztą teraz kiedy
    > rząd nie ma kasy, a UE naciska na VAT nie ma szans powodzenia taki

    Chyba o ZUS chodzi

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-01-03 19:58:31
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:cr9r05$f7m$1@news.onet.pl...

    > Chyba o ZUS chodzi

    Fajnie by było. VAT można przeboleć, ale dostaje szału płacąc ZUS.
    Ten urząd to taka "fajna" skarbonka, którą i tak pewnie nam ktoś podpier....
    zanim zdążymy z niej wyciągnąć kasę.

    rok

  • 5. Data: 2005-01-04 04:36:57
    Od: Piotrek P <t...@o...pl>

    On Mon, 3 Jan 2005 20:58:31 +0100, "rok" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >U?ytkownik "Micha? 'Amra' Macierzy?ski" <m...@p...pl>
    >napisa? w wiadomo?ci news:cr9r05$f7m$1@news.onet.pl...

    Ale czy to o znacza ze wlasnie taka propozycja ustawy "lezy" w sejmie?
    >Fajnie by by?o. VAT mo?na przebole?, ale dostaje sza?u p?ac?c ZUS.
    >Ten urz?d to taka "fajna" skarbonka, któr? i tak pewnie nam kto? podpier....
    >zanim zd??ymy z niej wyci?gn?? kas?.
    zdecydowanie masz racje , zus jest bardziej bolesny niz Vat.

  • 6. Data: 2005-01-04 16:41:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Piotrek P wrote:
    [...]
    >+ zdecydowanie masz racje , zus jest bardziej bolesny niz Vat.

    Jesteś pewien ?
    Weź człowieka który coś robi "tylko dla ludzi".
    Płaci minimalne 490 zł na ZUS (265 społeczne, 177 rentowe,
    33 FP oraz 13 "dopłaty do zdrowotnego" :> 0,75% - plus wszystkie
    niezapisane grosze :)).
    Zarabia (ma dochodu przed opodatkowaniem) 1500 zł.
    Płaci z tego 19% podatku - 285 zł. Zostaje mu 1215 zł.

    I teraz załóżmy że ów "człowiek" wlezie w VAT.
    Co się stanie, jeśli założymy że będzie chciał zarobić TYLE SAMO ?
    Ano będzie musiał zarobić *więcej* ("na ludziach" :)):
    - 108 zł "od VATu od ZUSu"
    - 267 zł "od VATu od dochodu", w tym ~63 zł VATu od podatku
    dochodowego :]
    Razem - 438 zł.
    Wcale nie tak mało... Jak zarobi 1800 zł to będzie więcej niż ZUS !
    A z ZUSu coś-tam jednak ma: JAKIEŚ ubezpieczenie rentowe (nie
    życzę nikomu), JAKĄŚ emeryturę (hm...),... ale "zawsze coś" :)

    OCZYWIŚCIE - jak ktoś ma duży "obrót oVATowany" to nie ma wyjścia:
    zakaz odliczania VATu go dobije.
    Ale od *własnej pracy* (a raczej "własnego wynahgrodzenia"), *ZUSu*
    tudzież wszystkich nieoVATowanych wydatków VAT jest bolesny !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)