  • 1. Data: 2005-01-01 21:57:05
    Temat: ładny orzech do zgryzienia
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie na które poszukuje odpowiedzi mój znajomy. Prowadził on sobie DG -
    zasady ogólne umowa z firmą X później przejęła to firma Y i został on zmuszony
    do zawieszenia DG i pracował w firmie Y na umowę o pracę niecałe pół roku.
    Dalej firma ta rozwiązała z nim umowę za porozumieniem stron i znów prowadzi
    DG na zasadach ogólnych - na podstawie umowy zlecenia.
    Pytanie jest takie jak to wszystko się ma do podatków które płaci a
    szczególnie do podatku VAT - o mało nie przekroczył kwoty wolnej w tym roku
    ale w przyszłym z racji rozwoju firmy może przekroczyć już w połowie roku tę
    kwotę tymbardziej że jest to tylko 43800zł. Firma dla której pracuje a raczej
    usługi które wykonuje są zwolnione z podatku Vat i tu pytanie czy będzie
    również on zwolniony czy ma płacić ? DG kolegi to Usługi transportowe - taką
    nazwę sobie przyjął chociaż świadczy usługi tylko i wyłącznie dla jednego
    podmiotu.
    pzdr i pomóżcie biednemu koledze bo mnie zamęczy:)
    pzdr jas

  • 2. Data: 2005-01-03 10:32:20
    Temat: Re: ładny orzech do zgryzienia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Jan 2005, jas wrote:
> [...]
    >+ również on zwolniony czy ma płacić ? DG kolegi to Usługi transportowe

    Moment.
    To co "oni" robią to (jakoby) jest zwolnione, ale chyba nie chcesz
    napisać że "transport" jest "zw" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-03 12:01:19
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Moment.
    > To co "oni" robią to (jakoby) jest zwolnione, ale chyba nie chcesz
> [...]

    Jest taka firma o nazwie ppup Poczta Polska ale widzę że niewiele to pomoże mu
    skoro ma firmę pod nazwą Usługi Transportowe - porażka na starcie.
    pzdr jas

  • 4. Data: 2005-01-03 12:03:56
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    mu
    > skoro ma firmę pod nazwą Usługi Transportowe - porażka na starcie.

    Aha kolega zajmuje się rozwożeniem przesyłek pocztowych czyli paczuszek:)
    pzdr jas

  • 5. Data: 2005-01-03 22:38:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, jas wrote:
    [...]
> [...]
    >+ skoro ma firmę pod nazwą Usługi Transportowe - porażka na starcie.

    To nie "nazwa" się liczy.
    Zwolnione są AFAIK "usługi pocztowe" a na nie ma wyłączność PP.
    Czyli "kolega" ich i tak swiadczyć nie może :] niezależnie od
    "szyldu", wpisu do ewidencji oraz faktycznie wykonywanej usługi.
    Najprawdopodobniej wykonuje właśnie "transport" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)