  • 1. Data: 2002-05-16 07:49:44
    Temat: kontrola skarbowa dostanie pałki i broń
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    "Do Sejmu trafił rządowy projekt ustawy o zniesieniu urzędu Generalnego
    Inspektora Celnego oraz zmianie ustawy o kontroli skarbowej. Kontrolerzy
    skarbowi będą zatrzymywać osoby i pojazdy, używać siły fizycznej i broni
    palnej, zakładać podsłuchy...

    Kontrola skarbowa przejmie zadania inspekcji celnej, a przy okazji uzyska
    wiele uprawnień. W celu zwiększenia wpływów do budżetu z podatków i ceł rząd
    chce m.in. wyposażyć kontrolerów w kompetencje podobne do tych, jakie ma
    policja, czyli używania siły fizycznej, broni palnej, zakładania podsłuchów
    oraz zatrzymywania osób i pojazdów.

    http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=AKT&id=155739

    Czytaliście ? Co o tym myślicie ?

  • 2. Data: 2002-05-16 07:58:26
    Temat: Re: kontrola skarbowa dostanie pałki i broń
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=AKT&id=155739

    A wydawało się już, że to se ne vrati.

    ERY

  • 3. Data: 2002-05-16 08:25:14
    Temat: Nowelizowana ordynacja podatkowa wprowadza wszechwładzę urzędników
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    Rządowa propozycja nowelizacji ordynacji podatkowej służy
    przede wszystkim uszczelnieniu systemu podatkowego, a nie
    poprawieniu sytuacji podatników. Aż 30 proc. ze 197
    postulowanych zmian pogarsza sytuację przedsiębiorców,
    5 proc. ją polepsza, a pozostałe są neutralne.

    http://tygodnik.wprost.pl/index.php3?numer=1016&art=
    12573&dzial=0

  • 4. Data: 2002-05-16 10:24:16
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik bromden <b...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...gazeta.pl...
> [...]
    > postulowanych zmian pogarsza sytuację przedsiębiorców,
    > 5 proc. ją polepsza, a pozostałe są neutralne.

    Ja tez mam pitolet. Jakby co to się będę bronił az do konca.
    "Kolbami w drzwi załomocą.."
    WS

  • 5. Data: 2002-05-16 10:51:32
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > http://tygodnik.wprost.pl/index.php3?numer=1016&art=
    12573&dzial=0

    "...Urząd skarbowy będzie mógł unieważniać umowy zawierane między podmiotami
    gospodarczymi, jeżeli arbitralnie uzna, że faktycznie zawarto je w innym
    celu, niż to zostało zapisane (na przykład po to, by uniknąć opodatkowania).
    Nowelizacja likwiduje również w zasadzie pięcioletni termin przedawnienia
    zobowiązań podatkowych. Urzędy otrzymają natomiast dwa razy więcej czasu na
    załatwianie spraw podatników (termin został przedłużony z miesiąca do dwóch
    miesięcy). Ponadto będą zwolnione z obowiązku dostarczania podatnikom
    informujących o tym pism. Wystarczy więc, że adres, który mają w ewidencji,
    jest błędny lub że firma w trakcie postępowania zmieniła siedzibę, a pismo
    będzie po siedmiu dniach uważane za dostarczone i włożone do akt. Doprowadzi
    to do uprawomocnień decyzji, których nikt nie będzie mógł oprotestować.
    Urzędy zostaną zwolnione z obowiązku przeprowadzania postępowania dowodowego
    na korzyść strony oskarżanej. W praktyce pozbawia to podatnika szans na
    obronę..."

    Pięknie, pięknie. :-((((
    Korupcja rozkwitnie w pełni.
    Złodzieje, darmozjady, pierdzistołki to delikatne określenia na urzędników.
    Najwyższy czas zamykać działalność w Polsce i otwierać w byłym NRD, albo być
    szarą strefą.
    Jak dotychczas najłatwiej będzie się dopierdolić do drobnych działaczy
    gospodarczych.

    Domiar z czasów PRL to "pikuś" w porównaniu do tego co będzie

  • 6. Data: 2002-05-16 20:45:56
    Od: "lipa" <f...@p...pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > "Do Sejmu trafił rządowy projekt ustawy o zniesieniu urzędu Generalnego

    Chyba w Sejmie nie przejdzie

  • 7. Data: 2002-05-17 16:28:46
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lipa" <f...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ac15p5$lpk$1@news.tpi.pl...

    > Chyba w Sejmie nie przejdzie

    A dlczego by nie, kto ma w nim większość a kto
    składa takie pomysły ?
    Zresztą na brak kasy w budżecie każdy pomysł jest
    dobry

    Sark