  • 1. Data: 2002-05-15 20:51:55
    Temat: Podatek od darowizny - POMOCY PILNE !!!
    Od: <d...@p...onet.pl>

    witam
    1,5 roku temu dostalem od babci mieszkanie jako darowizne
    wiem ze byłem zwolniony od podatku jeśli nie sprzedam mieszkania przez 5 lat
    ale od kiedy zaczyna sie bieg tych 5 lat?
    dodam ze NIE jestem zameldowany w meszkaniu od babci , tylko w mieszkaniu z
    rodzicami (czli po zawarciu umowy darowizny nie zmienilem zameldowania)
    nigdy tez nie skladałem zadnej deklaracji podatkowej bo nie pracowałem
    czy moge sie tam nie meldować i nie strace tego zwolnienia?
    czy teraz nie grożą mi jakieś nieprzyjemności ze strony US?
    kiedy zaczyna sie liczyć ten 5 letni okres?
    bardzo dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    :)))

  • 2. Data: 2002-05-15 21:47:58
    Temat: Re: Podatek od darowizny - POMOCY PILNE !!!
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Pytanie pierwsze to czy był sporządzony akt notarialny? Jeżeli był to
    notariusz powinien pobrać podatek lub poinformować o tym czy, że np jesteś
    zwolniony. Do kwoty 9057 jesteś zwolniony od podatku. (Takie tanie było
    mieszkanie?)
    Okres 5 lat liczy się od daty zawarcia aktu notarialnego.
    Zameldowanie nie ma tu nic do rzeczy.
    Napisz przede wszystkim odp. na pytanie w jakiej formie była dokonana ta
    darowizna?

    pozdrawiam

    WS

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-05-16 06:51:07
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Napisz przede wszystkim odp. na pytanie w jakiej formie była dokonana ta
    > darowizna?

    witam
    dzieki za odpowiedz
    więc tak :
    mieszkanie jest warte wiecej niż 9057
    darowizna jest w formie aktu notarialnego z 07.07.2000
    w akcie jest napisane , że "obdarowany oświadcza , że spełnia warunki do
    zastosowania ulg podatkowych przewidzianych w art.16 ustawy o podatku od
    spadków i darowizn" i że nie pobrano podatku na mocy art.16 tej samej ustawy (
    z dnia 28 lipca 1983 zmienionej ustawą z dnia 29 czerwca 1995,)

    to rozumiem , że ten pięcioletni termin zaczął sie 07.07.2000
    przypomnę , że NIE jestem zameldowany w meszkaniu od babci , tylko w

    DZIĘKUJE ZA POMOC

    pozdrawiam
    :)

  • 4. Data: 2002-05-16 14:52:14
    Od: "asia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy moge sie tam nie meldować i nie strace tego zwolnienia?
    > czy teraz nie grożą mi jakieś nieprzyjemności ze strony US?

    Witam wszystkich
    jestem w sytuacji przed darowizną (dziadek na wnuczkę mieszkanie 90m2) i
    przyznaję że im więcej czytam na ten temat tym mniej rozumiem :-((((
    Czy ktoś mógłby jasno i wyraźnie napisać kiedy będę zwolniona od podatku?
    czy jest coś takiego jak "przedwstępna umowa darowizny"?
    będę wdzięczna za pomoc
    pozdrawiam
    Asia

  • 5. Data: 2002-05-17 20:25:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, asia wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy ktoś mógłby jasno i wyraźnie napisać kiedy będę zwolniona od podatku?

    IMHO jeśli mieszkanie będzie poniżej wspomnianej kwoty (niecałe
    10.000), czyli mało prawdopodobne.

    >+ czy jest coś takiego jak "przedwstępna umowa darowizny"?

    Istnieje "przyrzeczenie umowy" (patrz na pl.*.prawo, tam
    się często pojawia). A do czego ci to potrzebne ??

    Pozdrowienia, Gotfryd