  • 1. Data: 2002-08-23 23:44:07
    Temat: Nowy PODATEK dla kierowcow - zakończenie
    Od: "Lech" <l...@a...pl>

    20 sierpnia zamiescilem post, którym chcialem sprawdzic jakie bedzie
    zainteresowanie oprotestowaniem nowego podatku drogowego nazwanego "winiety
    dla kierowcow". Efekt przerosl moje najsmielsze oczekiwania :)
    Podejrzewam, ze lata komuny nauczyly nas, zeby narzekac na wszystko, ale nic
    nie robic w kierunku poprawy bo po co sie nadwyrezac. I tak nic z tego nie
    bedzie.
    Konczac temat zamieszczam ponizej info z dzisiejszego Onetu.

    Pozdrawiam

    Lech
    http://info.onet.pl/540012,11,item.html

    Winietki na korzystanie z... chodników

    Młode Centrum - młodzieżówka UW - rozdawało w piątek warszawiakom winietki
    uprawniające do pieszego poruszania się po "chodnikach stolicy w terenie
    zabudowanym". To protest przeciwko rządowemu projektowi opłat za drogi.

    "Kilka dni temu minister Pol (Marek Pol, wicepremier i minister
    infrastruktury-PAP) oświadczył, że aby poruszać się po drogach np.
    dwujezdniowych trzeba mieć winietkę. Więc my proponujemy ministrowi Polowi,
    żeby teraz wprowadził winietki uprawniające do poruszania się po
    chodnikach" - mówią młodzi UW.

    Zdaniem Młodego Centrum, rząd powinien rozważyć jeszcze możliwość
    wprowadzenia takiej formy "nowego podatku chodnikowego".

    Według opinii rzecznika UW Adriana Furgalskiego akcja Młodego Centrum "jest
    swego rodzaju przestrogą, że rząd może się nie cofnąć nawet przed
    wprowadzeniem podatku, może nie tyle od chodzenia po chodnikach, ale od
    oddychania - na wzór opłat klimatycznych".

    Happening z wprowadzeniem winietek "na chodniki" jest - zdaniem kandydata UW
    na prezydenta stolicy Zbigniewa Bujaka - nową formą protestu, który ma
    pokazać, że "na drodze tego rodzaju opłat nie ma końca."

    "Najpierw państwo powinno dać kierowcom dobre drogi o dobrej nawierzchni, a
    potem ewentualnie na wybranych odcinkach wprowadzać opłaty - uważa
    Furgalski. Nie ma żadnej gwarancji, że te pieniądze pójdą właśnie na drogi".

    "Ufamy, iż w znacznym stopniu podwyższy to jakość naszych chodników, a także
    pozwoli na znormalizowanie wysokości krawężników" - podała młodzieżówka Unii
    w specjalnym oświadczeniu "Należy także rozważyć zróżnicowanie taryfikatora
    ze względu na wagę ciała oraz rozmiar używanego obuwia" - sugeruje Młode
    Centrum.

    "Pan wicepremier Pol ma różne pomysły, które się nadają do obśmiewania, w
    związku z tym każdą akcję obśmiewającą popieram." - powiedział jeden z
    przechodniów podczas akcji rozdawania chodnikowych winietek. "Powinno być
    więcej takich akcji. Jeżeli chodnik miałby być prosty, zapłaciłabym" -
    mówiła warszawianka.

    Niektórrzy z przechodniów wyrażali opinię, że każdy powinien płacić za
    chodniki tyle, ile jest w stanie, ale "powinny być to dobrowolne datki".

    Nie wszyscy jednak okazywali tyle zrozumienia dla chodnikowego myta. "Nie
    będę płaciła żadnych podatków za chodnik. Zgłaszam absolutny protest" -
    oświadczyła jedna z warszawianek.

  • 2. Data: 2002-08-24 05:18:18
    Temat: Re: Nowy PODATEK dla kierowcow - zakończenie
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Lech" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie.
    > Konczac temat zamieszczam ponizej info z dzisiejszego Onetu.
    [...]
    > Winietki na korzystanie z... chodników
    [..]
> [...]
    taryfikatora
    > ze względu na wagę ciała oraz rozmiar używanego obuwia" - sugeruje Młode
    [...]
    A ja bym sugerowal (i to powaznie!) wprowadzenie oplat za parkowanie
    samochodow na chodnikach wlasnie - jednym, dwoma, czy czterema kolami - to
    najbardziej je niszczy. Jak zaczynalem jedzic samochodem, to za wjazd kolem
    na chodnik owczesna Milicja dawala slone mandaty! Tak samo za wjazd kolami
    na trawnik w miescie. Dzis malo kto to pamieta; w ciasnym Krakowie piesi
    przeciskaja sie pomiedzy murami domow i brudnymi zderzakami samochodow
    zaparkowanych czesciowo na chodnikach. Ale to tak na marginesie tematu.
    WSm

  • 3. Data: 2002-08-26 11:04:01
    Temat: Odp: Nowy PODATEK dla kierowcow - zakończenie
    Od: "J.A." <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lech <l...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ak6hau$aeu$...@n...tpi.pl...
> [...]
    nic
    > nie robic w kierunku poprawy bo po co sie nadwyrezac. I tak nic z tego nie

    A mnie się wydaje, że lata komuny i te po komunie,
    są w jednakowym stopniu pouczające. Mało tego,
    są bardzo podobne, bo rządami wtedy i teraz sterują
    absurdalne ideologie - wtedy czerwona, teraz czarna.
    Tamte lata symbolizował znany komunał: "Aby Polska
    rosła w siłę a ludzie żyli dostatniej", teraz na wszystkie
    sposoby radzą nam byśmy się nie lękali i pamiętali
    o miłosierdziu (dla rządzących!). Ale sens i cel tych
    komunałów ten sam - tumanienie. A osiągnięcia?
    owszem są i to jakie: ciągle istnieją prawicowe związki
    zawodowe a kapitalizm budują ludzie bez kapitału!
    Zachód patrzy na nas ze zdumieniem i widzi symbol
    Polaka - kubek z uchem w środku.
    Rządy nasze, wtedy i teraz zachowują się bardzo
    podobnie, myślą zawsze o sobie a na zewnątrz
    mają niezbędne symbole autorytetu i wielkości,
    którym bez mydła, przy każdej okazji włażą w d...
    a najlepiej im idzie podczas starannie przygotowanych,
    napuszonych i kosztownych uroczystości...
    Ale jeżeli chodzi o zmiany, to owszem są mozliwe
    w tym kraju. Dowodzi tego ostatnie kilkadziesiąt lat
    naszej historii. Tylko cholernie trudne.
    Spraw kretyńskich, do szybkiego naprawienia jest
    w naszym słusznym ideologicznie kraju mnóstwo,
    ale niech każdy robi swoje, bez specjalnych akcji, blokad
    i protestów - tak mi się wydaje, może nie mam racji...
    Jan A.

  • 4. Data: 2002-08-26 16:09:22
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J.A." <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ale niech każdy robi swoje, bez specjalnych akcji, blokad
    > i protestów - tak mi się wydaje, może nie mam racji...

    A ja myślę, ze problem jest banalny.
    Takie mamy rządy jacy sami jesteśmy (statystycznie)
    Mądrych i uczciwych w Polsce jest mniejszość

    Rządzi zaś reprezentacja większości (mówiąc bez ogłady: głupków,
    malkontentów i uczciwych "inaczej").
    Obojętnie jakimi słowami otumanionej.

  • 5. Data: 2002-08-31 02:00:11
    Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>

    "Lech" <l...@a...pl> wrote in message news:ak6hau$aeu$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > bedzie.
    > Konczac temat zamieszczam ponizej info z dzisiejszego Onetu.

    <snip>

    Proponuję jeszcze akcyzę w jedzeniu. Chociaż w wódce już
    jest ;-)

    pozdrowienia
    Bartek.