  • 11. Data: 2013-08-13 16:24:19
    Temat: Re: Nudny temat - pazerność Vincenta
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.08.2013 13:40, Liwiusz pisze:

    > Przemek chyba mieszka w USA. Trzeba naliczyć mu ile czyni szkody, nie
    > mieszkając w Polsce. Chyba na dożywocie zasłużył, co?

    Ja? Jaja se robisz? Ostatni raz byłem poza granicami POlski w 1986
    bodajże, jak odwiedzałem Vaterland z fatrem. W USA nie byłem nigdy.

    Nie, żeby z patriotyzmu, ale tak już niestety wyszło.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2013-08-13 16:26:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.08.2013 13:27, sqlwiel pisze:

    > Udowodnij, że ta grupa obywateli poniesie wtedy jakąś szkodę lub dozna
    > krzywdy. :)

    Udowodnienie jest banalne... Nie zasilasz kasy wspólnoty ==> wspólnota
    poniosła stratę. Trudniejsze byłoby udowadnianie czy strata była wielka
    albo czy wręcz spowodowała krach państwa i dojście PO do władzy. Ale
    pytałeś o _jakąś_ szkodę. Więc na szczęście nie muszę przestawiać
    symulacji ekonomicznych co by było, gdyby ten podatek został zapłacony
    (a byłoby naprawdę cudownie, kraj rósłby w siłę, a obywatelom żyło się
    lepiej).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2013-08-14 09:58:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, jureq wrote:

    > Wyraźnie nie doceniasz fiskusa i nie piszesz co będzie dalej. Po
    > zapłaceniu tych 75 urząd zada pytanie skąd pan wziął pieniądze na
    > zapłacenie tych 75%?

    Ze sprzedaży tych dularów!
    Nie przesadzaj proszę :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-08-14 10:00:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To nie jest przedawnienie z KC ani KK. To jest "przedawnienie" prawa do
    > wydania decyzji podatkowej i IMHO ono jest "by default"

    Moment, moment.
    Takie cóś jest przy darowiźnie.
    Ale to mowa o podatku dochodowym i takiej konstrukcji w przepisach
    nie widzę. Decyzja nie może ustalać powstania przychodu później,
    niż stwierdzają dowody, a podatek tu nie należy się od dnia
    decyzji lecz od dnia uzyskania przychodu!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-08-14 10:44:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ze sprzedaży tych dularów!

    Przecież kupił za nie dom.

    > Nie przesadzaj proszę :D

    Tak się będziesz tłumaczył? :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-08-14 11:48:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 10:00:50 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > nie widzę. Decyzja nie może ustalać powstania przychodu później,
    > niż stwierdzają dowody, a podatek tu nie należy się od dnia decyzji lecz

    Chyba nie do końca się rozumiemy. Przy odwołaniu od decyzji podatkowej
    piszesz o pozwanym?

    Ordynacja podatkowa art 68

    § 4. Zobowiązanie z tytułu opodatkowania dochodu nieznajdującego pokrycia
    w ujawnionych źródłach przychodów lub pochodzącego ze źródeł
    nieujawnionych nie powstaje, jeżeli decyzja ustalająca to zobowiązanie
    została doręczona po upływie 5 lat, licząc od końca roku, w którym
    upłynął termin do złożenia zeznania rocznego dla podatników podatku
    dochodowego od osób fizycznych, za rok podatkowy, którego dotyczy decyzja.

    Więc jeśli sądowi wychodzi, że człowiek udowodnił uzyskanie dochodu
    wcześniej niż 5 lat przed wydaniem decyzji to sąd powinien to uwzględnić
    sam z siebie nawet jeśli odwołujący się od decyzji skarbówki nie podnosi
    wprost zarzutu przedawnienia. Konieczność podniesienia takiego zarzutu
    istnieje tylko gdy chodzi o przedawnienie z KC (wcześniej napisałem
    błędnie, że także przy przedawnieniu z KK). W wypadku badania ważności
    decyzji podatkowej nie przypominam sobie ograniczenia sądu do badania
    tylko tych aspektów decyzji, które kwestionuje odwołujący się. Te "inne
    aspekty" badane przez sąd z własnej inicjatywy to może być także
    przedawnienia zobowiązania podatkowego.

  • 17. Data: 2013-08-14 20:21:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2013, jureq wrote:

    > Ordynacja podatkowa art 68

    [...]
> [...]
    > wcześniej niż 5 lat przed wydaniem decyzji to sąd powinien to uwzględnić
    > sam z siebie nawet jeśli odwołujący się od decyzji skarbówki nie podnosi

    Hm... no to tym bardziej nie rozumiem wyroku akceptującego
    stanowisko US.

> [...]
    > decyzji podatkowej nie przypominam sobie ograniczenia sądu do badania
    > tylko tych aspektów decyzji, które kwestionuje odwołujący się.

    Pytaniem jest czy "sąd może" czy raczej "sąd powinien".
    Bo nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-08-14 22:18:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>