  • 1. Data: 2004-10-20 18:17:28
    Temat: Numeracja faktur
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jeszcze jedno pytanko do szanownych Grupowiczów.

    Mam zamiar numerować faktury tak: nr f-ry / miesiąc/ rok np. 15/10/2004
    po skończeniu miesiąca będzie znowu faktura 1/11/2004 itd.

    Czy to dobry pomysł (albo czy tak wolno)? Czy musi być tylko numeracja
    typu: nr / rok bez możliwości zaczynania każdego miesiąca od nr
    1/miesiąc/rok ?

    z podziękowaniem za dotychczasowe rady
    Jacek

  • 2. Data: 2004-10-20 18:42:09
    Temat: Re: Numeracja faktur
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy to dobry pomysł (albo czy tak wolno)? Czy musi być tylko numeracja
    > typu: nr / rok bez możliwości zaczynania każdego miesiąca od nr

    Z tego po pamiętam, numer musi być tylko "kolejny". Zajrzyj do RMF w sprawie
    faktur VAT. Znajdziesz m.in. na Onecie (firma.onet.pl => akty prawne =>
    itd.)

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2004-10-20 20:42:07
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy to dobry pomysł (albo czy tak wolno)? Czy musi być tylko numeracja
    > typu: nr / rok bez możliwości zaczynania każdego miesiąca od nr

    my stosujemy taką numerację miesięczną i panie z kontroli z VAT nie miały
    uwag.
    A mamy jednego kontrahenta, który wręcz numeruje faktury tak:
    numer_faktury_ w_ dniu / dzień_wystawienia / miesiąc_wystawienia /
    rok_wystawienia
    więc stosował numerację ciągłą tylko w ramach jednego dnia. To dopiero
    pomysłowość ;-)

    pozdrawiam
    Magda

  • 4. Data: 2004-10-21 07:53:36
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > więc stosował numerację ciągłą tylko w ramach jednego dnia. To dopiero
    > pomysłowość ;-)

    Numer po prostu musi byc kolejny. Ja akurat numeruje
    "numer/miesiac/rok_dwucyfrowy" (kolejnych 100 lat nie
    pociagne). Jesli ktos poszukuje ciekawostek, to polecam
    numery faktur za telefony (rózne sieci) albo poczty polskiej,
    ci ostatni to maja dopiero udziwnienia.

    PawelZ
    -----------

  • 5. Data: 2004-10-21 09:38:35
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pociagne). Jesli ktos poszukuje ciekawostek, to polecam
    > numery faktur za telefony (rózne sieci) albo poczty polskiej,

    Słynny numer TP SA jak scalali systemy fakturujące:

    Klienci dostali dwie faktury o takim samym numerze, ale o różnych datach
    wystawienia, kwotach, okresach ktorych dotyczyły faktury.

    Po jednodniowym zastanowieniu TP SA stwierdzila, ze nie będą nic korygować bo
    to są całkiem różne faktury i są wystawione zgodnie z przepisami.
    I mieli rację :-)

    Pozdrawiam,
    Karol