  • 1. Data: 2006-12-28 21:31:27
    Temat: OFE i co dalej?
    Od: "guseva" <g...@i...pl>

    Witam,

    jakiś czas temu (6 miesięcy) zapisywałem się do funduszu emerytalnego ING
    nie mając jeszcze NIPU-u i nie pracując (przysłali mi pismo ze mam sie
    zapisac bo inaczej mnie wylosują wiec wybrałem fundusz i sie zapisałem).
    Miałem im dosłać nip ale tego chyba nie zrobiłem. Czy ma to jakies
    znaczenie?

    Wogole kto do tego funduszu wpłaca za mnie pieniądze? Do obecnego zakładu
    pracy tego nie zgłaszałem bo chyba nie ma takie potrzeby.

    Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie jak to z tymi funduszami jest?

    Dzięki bardzo

    ---
    pozdrawiam
    guseva

  • 2. Data: 2006-12-29 02:45:20
    Temat: Re: OFE i co dalej?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "guseva" <g...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > pracy tego nie zgłaszałem bo chyba nie ma takie potrzeby.
    >
    > Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie jak to z tymi funduszami jest?

    Zakład pracy płaci składkę do ZUS
    ZUS część tej składki oddaje do OFE.
    Pod warunkiem, że wie, że ma oddać
    jakieś dane identyfikacyjne sa potrzebne. Zwykle jest to NIP i numer dowodu
    zobacz co podałeś na druku ZUS jak przyjmowałeś się do pracy.
    Numerku druku ZUS już nie pamiętam, ZUS-ZLA , ZWA czy jakoś tak w ten
    deseń. Niech ktoś przypomni.

    OFE też je musi mieć, żeby się w ZUSie o cześć twoich pieniędzy upomnieć.
    Im dłużej będzie ci to zwisało tym dłużej na koncie w OFE będziesz miał
    zero.
    Zadzwoń do OFE albo pooglądaj ich stronę internetową, czy nie daje się
    zalogować i zobacz ile masz na koncie.
    Jak nic to znaczy, że oni nie są w stanie dogadać sie z ZUS bo nie wiedzą
    jak cię zidentyfikować w systemie zusowskim.
    W OFE ci powiedzą, co masz im podesłać, albo jak mają wszystkie twoje dane
    to co wysłać do ZUS, żeby twoje pieniądze zaczęły spływać.