  • 1. Data: 2006-12-28 21:38:31
    Temat: Preferencyjny ZUS
    Od: t <r...@o...pl>

    Osoba prowadzi DG, ma jeszcze przez parę miesięcy preferencyjny ZUS.
    Osoba ta zakłada dodatkowo spółke jawną. Jakie składki powinna płacić
    z tej spółki?
    Nie mogę tego wykoncypować z ustawy o SUS.

  • 2. Data: 2006-12-29 23:37:41
    Temat: Re: Preferencyjny ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Dec 2006, t wrote:

    > Osoba prowadzi DG, ma jeszcze przez parę miesięcy preferencyjny ZUS.
    > Osoba ta zakłada dodatkowo spółke jawną. Jakie składki powinna płacić
    > z tej spółki?
    > Nie mogę tego wykoncypować z ustawy o SUS.

    AFAIR (uwaga, osobiście sprawdzałem dość dawno, może ktoś zweryfikuje
    aktualność):
    - składki SUS tak samo ("to samo źródło")
    - składki zdrowotne drugi raz :> (bo posługują się innym pojęciem,
    i każda "forma działalności" jest podstawą przywalenia osobną składką)
    W ten deseń składki "nieodliczalne" idą z dymem :> (bo część odliczalna
    odliczy się na PIT).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-12-30 12:57:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-12-2006 o 00:37:41 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > i każda "forma działalności" jest podstawą przywalenia osobną składką)
    > W ten deseń składki "nieodliczalne" idą z dymem :> (bo część odliczalna

    Thx, jakoś w końcu doszedłem do tego ale nie byłem do końca pewien.
    Zagmatwane te przepisy są, a ja tu mam DG, Sp. J i kontrahenta na głowie
    i jeszcze bardziej mi się plącze wszystko :)