  • 1. Data: 2004-03-23 10:38:10
    Temat: Jak przejść na zasiłek przedemerytalny????
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@i...com.pl>

    Witam.

    Mężczyzna, ma 56 lat życia i 35 lat pracy. Chce przejść na zasiłek
    przedemerytalny, niestety nie chcą go zwolnić z dotychczasowej pracy i nie
    ma szans sie dogadać z aktualym pracodawcą.

    Jak to zrobić? Jakieś pomysły? Mam do dyspozycji działalność gospodarczą
    którą można wykorzystać w każdy sposób.

    Pozdrawiam.
    Dzięki za odpowiedzi :)

  • 2. Data: 2004-03-23 16:58:06
    Temat: Re: Jak przejść na zasiłek przedemerytalny????
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    Na pewno zaraz ktoś coś poradzi. Poprosimy też rząd, żeby szybko i
    zdecydowanie podniósł składki na ub. społ., żeby było z czego finansować
    zasiłki. Im więcej przedwczesnych emerytur, tym więcej miejsc pracy,
    nie? A lewa renta nie wchodzi w grę?

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 3. Data: 2004-03-23 19:58:41
    Temat: OT: Re: Jak przejść na zasiłek przedemerytalny????
    Od: "PeTe" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w wiadomości
    >Poprosimy też rząd, żeby szybko i
    > zdecydowanie podniósł składki na ub. społ., żeby było z czego finansować
    > zasiłki. Im więcej przedwczesnych emerytur, tym więcej miejsc pracy,

    To nie takie proste. Łatwo się wymądrzać jak się jest w odpowiednim wieku i
    ma odpowiedni zawód. Też tak myślałem ale trafiło na kilku moich znajomych i
    zmieniłem zdanie (a dzięki bogu do wieku emerytalnego jeszcze daleeeeko).
    Nie życzę żeby kogoś to spotkało.

    Jeśli założysz firmę to kogo zatrudnisz ? Starszego gościa który nie jest
    "PC-Frendly" i nie robi wszystkiego jak błyskawica czy młodego i
    operatywnego około 25-30 ? On tyrał 35 lat i chętnie by dalej popracowal,
    ale nie ma u nas w kraju motywacji do zatrudniania takich ludzi, a właściwie
    nie ma motywacji do zatrudniania kogokolwiek.

    Sam pracuje na etat i prowadze DG, płace podatki, 2 razy ZUS a jak jestem
    chory to ide prywatnie, i też mnie "gotuje" jak widze "rencistów pod
    kioskiem na piwie", ale znam starszych ludzi którzy stracili pracę i chętnie
    by ulice zamiatali byle coś robić i nie ma dla nich nic do roboty.

    Żeby było jasne nie popieram kombinatorstwa, łapówkarstwa i nieróbstwa, ale
    naprawde wspólny mianownik do wszystkiego jest możliwy tylko w matematyce.

    PeTe

  • 4. Data: 2004-03-23 20:58:49
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > ma szans sie dogadać z aktualym pracodawcą.
    >
    > Jak to zrobić? Jakieś pomysły? Mam do dyspozycji działalność gospodarczą

    1. zasilku przedemerytalnego nie ma juz od 1 stycznia 2002
    2. osoba sama sie zwalnia od pierwszego pracodawcy, zatrudnia sie u drugiego
    na czas niekokreslony,
    po 6 miesiacach i kilku dniach zostaje zwolniona z przyczyn
    ekonomicznych-ale uwazaj na:
    - nowa ustawe o zwolnieniach grupowych
    - planowana ustawe o swiadczeniach przedemerytalnych
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki4ka.nsf/wgdruku/2420

    Jean

  • 5. Data: 2004-03-23 22:27:40
    Temat: Re: OT: Re: Jak przejść na zasiłek przedemerytalny????
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    Ale gdzieś trzeba przerwać ten zamknięty krąg (o ile może istnieć krąg
    niezamknięty). Z (bardzo) grubsza: gdyby mniej ludzi żerowało na
    pieniądzach budżetowych, to bezrobocie byłoby mniejsze i nawet starszym
    ludziom byłoby łatwiej znaleźć pracę.

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 6. Data: 2004-03-24 07:30:55
    Od: "Cooval" <k...@i...com.pl>

> [...]
    > ekonomicznych-ale uwazaj na:
    > - nowa ustawe o zwolnieniach grupowych
    > - planowana ustawe o swiadczeniach przedemerytalnych

    No i ty jest najwięksy problem. Chodzi o to, ze nie ma 6 misięcy. Trzebaby
    to zrobić w ciągu max 2 misiecy.

    A jak by ZUS zareagowal, gdyby nagle mi sie przypomnilo, ze od 7 miesięcy u
    mnie pracuje człowiek ale jeszcze nie zrobiłem zadnego zgloszenia, nie
    placilem skladek? Zwykle niedopatrzenie... Oczywiscie pełna argumentacja na
    temat złej ksiegowej itd.... Pozatym ten staruszek ciągnołby wtedy 2 pełne
    etaty....

    Pozdrawiam.

    ---

  • 7. Data: 2004-03-24 07:55:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik PeTe napisał:

> [...]
    > zmieniłem zdanie (a dzięki bogu do wieku emerytalnego jeszcze daleeeeko).

    O ile sobie przypominam, to w opisanym przypadku delikwent MA PRACĘ a
    pracodawca NIE CHCE go zwolnić.
    To pracownik sie uparł że pójdzie na
    zasiłek przedemerytalny/wczesniejsza emeryturę/whatever.
    Po prostu mężczyźnie w sile wieku, raczej zdrowemu (nie było nic o
    chorobie czy kalectwie) nie chce sie juz pracować i pragnie powiększyć
    grono żyjących z cudzej pracy (bo z owoców własnej to on by żył po
    przejściu na właściwą emeryturę).
    A tu brzydki pracodawca każe mu pracowac i nie chce zwolnić. Drań!

    Maddy łacząca się w oburzeniu z bombdenem

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-03-24 08:12:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Cooval napisał:

> [...]
    > placilem skladek? Zwykle niedopatrzenie... Oczywiscie pełna argumentacja na

    Hmm... o ile pamiętam to kary za niezgłoszenie, nieskładanie deklaracji
    itp dochodzą to paru tysięcy. A 7 miesięcy to nie jest zwykłe
    niedopatrzenie.
    Do tego odsetki. Jesteś pewny że to sie opłaci?

    > temat złej ksiegowej itd.... Pozatym ten staruszek ciągnołby wtedy 2 pełne
    > etaty....

    Staruszek? 56lat i staruszek?
    Moja matka w tym samym wieku (z 37-letnim stażem pracy) rozkręca własnie
    nową dzialalność gospodarcza i ma plany zawodowe na następne 20 lat a
    ten sie do grobu kładzie.

    No ale w sumie... mezczyzna.. mniej odporny, mniej wytrzymały, krócej
    żyje. Taki życiowy sprinter....

    To moze od razu odstrzelić? ;-]

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk