  • 1. Data: 2008-02-22 08:51:19
    Temat: Odliczenia składki zdrowotnej
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Przeczytane na Pit.pl:

    "
    odliczenia składki zdrowotnej
    W rozliczeniu każdego miesiąca ryczałtowiec ma prawo do obniżenia
    należnego ryczałtu o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne do
    wysokości 7,75% podstawy wymiaru - i to odliczam miesięcznie.
    Przeczytałem gdzieś, że pozostałą część składki w wysokości 1,25%
    podstawy oskładkowania odlicza się od przychodu po opodatkowaniu. Do tej
    pory tego nie robiłem. Proszę o bardziej szczegółową informację, w
    którym momencie odliczam tę składkę.
    "

    Co Wy na to?

    Pozdrowienia
    smykas

  • 2. Data: 2008-02-22 08:52:19
    Temat: Re: Odliczenia składki zdrowotnej
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2008 o 09:51:19 s...@p...onet.pl <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > podstawy oskładkowania odlicza się od przychodu po opodatkowaniu. Do tej
    > pory tego nie robiłem. Proszę o bardziej szczegółową informację, w

    Na co?

  • 3. Data: 2008-02-22 09:00:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 09:51:19 +0100, s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > Przeczytałem gdzieś, że pozostałą część składki w wysokości 1,25%
    > podstawy oskładkowania odlicza się od przychodu po opodatkowaniu. Do tej

    Ależ robiłeś, robiłeś....

    > Proszę o bardziej szczegółową informację, w
    > którym momencie odliczam tę składkę.

    W momencie gdy wyciągasz pieniądze z kieszeni i wpłacasz w ZUS.

    Zastanów się co mogą onaczać słowa "przychód po opodatkowaniu" ;)

  • 4. Data: 2008-02-22 09:01:34
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    t...@o...pl pisze:
    > Na co?

    No można odliczyć ten 1.25% jakoś (jak) czy nie można?

  • 5. Data: 2008-02-22 09:02:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > podstawy oskładkowania odlicza się od przychodu po opodatkowaniu. Do tej
    > pory tego nie robiłem. Proszę o bardziej szczegółową informację, w

    Chyba coś pokręciłeś.
    Owe 1,25% płacisz z własnej kieszeni, a więc owszem, z przychodu po
    opodatkowaniu technicznie rzecz ujmując, tak samo jak z tego przychodu
    finansujesz swój obiad i nową parę spodni.
    Tej kwoty od niczego nie możesz odliczyć.

    Jakbyś tak podał gdzie to przeczytałeś? Źródło informacji wiele mówi o
    jej wiarygodności.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-02-22 09:10:44
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Maddy pisze:
    > Jakbyś tak podał gdzie to przeczytałeś? Źródło informacji wiele mówi o
    > jej wiarygodności.

    Proszę:
    http://www.e-porady.pit.pl/pages/i/2263.php

    Ale nie wysyłałam SMS'a, więc nie wiem jaka była odpowiedź ;-))

    Pozdrowienia
    smykas

  • 7. Data: 2008-02-22 09:39:14
    Od: Ryszard G <w...@s...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > finansujesz swój obiad i nową parę spodni.
    > Tej kwoty od niczego nie możesz odliczyć.

    Tak się zastanawiam czy nie można by tego podciągnąć
    pod organizacje do których przynależność jest obowiązkowa.
    W końcu fundusz zdrowia jest jakąś organizacją.

  • 8. Data: 2008-02-22 09:41:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:

    > Proszę:
    > http://www.e-porady.pit.pl/pages/i/2263.php
    >
    > Ale nie wysyłałam SMS'a, więc nie wiem jaka była odpowiedź ;-))

    Link nie trafia w artykuł czy jego część tylko w stronę do logowania
    więc mogę sobie pooglądać layout.

    A poza tym naprawdę uważasz że pytanie zadane na takim serwisie można
    uznać za opis stanu faktycznego?
    Pytania jakie ludzie czasem zadają powodują u mnie długotrwały opad
    szczęki. Od czasu jak przeglądam te serwisy słowo "laik" nabrało dla
    mnie lekko przerażającego znaczenia.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-02-22 10:07:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, Ryszard G wrote:

> [...]
    [...]
    > Tak się zastanawiam czy nie można by tego podciągnąć
    > pod organizacje do których przynależność jest obowiązkowa.
    > W końcu fundusz zdrowia jest jakąś organizacją.

    Można podciągnąć, ale IMO nie można 'odliczyć', bo przepis jawnie
    określający iż składki na UZ nie są kosztem podpada pod zapis
    art.22.1: "z wyjątkiem kosztów wymienionych w art.23".
    Mamy klasyczne "podwójne opodatkowanie"...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-22 12:13:24
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > art.22.1: "z wyjątkiem kosztów wymienionych w art.23".
    > Mamy klasyczne "podwójne opodatkowanie"...
    No a jak w zasadzie ma się to, do tej konstytucyjnej "bezpłatnej służbie
    zdrowia"?

    pozdr
    Gwyn