  • 1. Data: 2008-02-21 21:47:30
    Temat: Radio CB a koszty uzyskania
    Od: "Darek" <a...@w...pl>

    Witam!
    Czy zakup radioodbiorników CB do samochodów
    firmowych będących w leasingu można wpisać w koszty uzyskania przychodu.

    Pozdrowienia

    Darek
    d...@a...pl

  • 2. Data: 2008-02-22 09:05:28
    Temat: Re: Radio CB a koszty uzyskania
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy zakup radioodbiorników CB do samochodów
    > firmowych będących w leasingu można wpisać w koszty uzyskania przychodu.

    tak / nie

  • 3. Data: 2008-02-22 16:54:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Darek pisze:
    > Witam!
    > Czy zakup radioodbiorników CB do samochodów
    > firmowych będących w leasingu można wpisać w koszty uzyskania przychodu.
    Wpisać można, papier jest cierpliwy, kontrolerzy skarbowi nie
    koniecznie. Musisz stworzyć do tego odpowiednie uzasadnienie, że zakup
    takiego sprzętu jest związany z uzyskaniem przez ciebie przychodu. Np że
    potrzebujesz komunikacji między samochodami (innej niż gsm), a ze
    względu na brak wymaganych zezwoleń itp - wybrałeś taką.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2008-02-22 18:02:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 22 luty 2008 17:54
    (autor BartekK
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fpmuqk$154$1@atlantis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > potrzebujesz komunikacji między samochodami (innej niż gsm), a ze
    > względu na brak wymaganych zezwoleń itp - wybrałeś taką.

    Radio CB nie może służyć do prowadzenia działalności. Do tego są inne
    zakresy.... Nie po to jest Cywil Band, żeby się pasmo zapchało firmami. CB
    jest do pogaduszek i rozeznawania się na drodze kierowców, a nie do
    komunikacji pomiędzy pracownikami.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2008-02-22 20:14:05
    Od: "Darek" <a...@w...pl>

    Wiem do czego słuzy radio CB.
    Pytałem o możliwość odpisu.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2008-02-22 20:26:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 22 luty 2008 21:14
    (autor Darek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fpnamv$i7u$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Wiem do czego słuzy radio CB.

    No to dowiedz się jeszcze jak się tnie cytaty oraz w którym miejscu się
    odpowiada.

    > Pytałem o możliwość odpisu.

    No więc chcesz zaliczyć coś jako KUP czyli koszt UZYSKANIA PRZYCHODU. Więc
    pytanie: w jaki sposób CB w tych samochodach przyczyniło ci się do
    uzyskania przychodu? Bo argument że obniża ci rachunki za telefon bo
    kierowcy między sobą rozmawiają przez CB odpada z racji tego, co napisałem,
    że CB jest dla osób fizycznych a nie do prowadzenia działalności.

    Słowem -- chcesz zaliczyć do kosztu działalności coś, czego w działalności
    wykorzystywać w zasadzie nie wolno. W zasadzie, bo w sumie słuchać rozmów i
    w ten sposób dowiadywać się o korkach itepe to wam wolno, tak jak i
    wszystkim. Pytanie czy to dość jest jednoznaczne dla US.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 7. Data: 2008-02-22 21:47:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tristan pisze:
    > uzyskania przychodu? Bo argument że obniża ci rachunki za telefon bo
    > kierowcy między sobą rozmawiają przez CB odpada z racji tego, co napisałem,
    > że CB jest dla osób fizycznych a nie do prowadzenia działalności.
    Podaj podstawę prawną. Konkretną.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2008-02-23 00:43:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2008, BartekK wrote:

    > Podaj podstawę prawną. Konkretną.

    Spróbuję inaczej: czy uważasz, że można uznać za koszty uzyskania,
    o ile oczywiście podatnik dysponuje dokumentami, wydatków na:
    - łapówki
    - nabycie substancji, którymi obrot jest na terenie RP zabroniony
    - innych wydatków na cele zabrionione przepisami

    ?
    IMVHO takie ograniczenie powinno wynikać z art.2.1.4, acz przyznaję że
    treść nie jest "dobra dla tego celu" (jakby zapisali, że ustawa nie
    obejmuje CZYNNOŚCI, sprawa byłaby prosta).
    Ale IMO istotna jest odpowiedź na prawo do zaliczenia w koszty
    "nielegalnych" wydatków... ktoś wie?

    I coś jeszcze:
    - jeśli owo CB uznać za ST, to oczywiście prawo do amortyzacji wymaga
    "używania w celu" (gospodarczym), a z drugiej strony jest dopisek
    'celu zabronionego'
    - jeśli owo CB uznać za nie-ST, to w sąsiednim wątku wywodzę dlaczego
    powinien istnieć zamiar nabycia w celu DG. I pytanie jak poprzednio,
    czy poniesienie wydatku w celu łamania przepisów uprawnia do zaliczenia
    w KUP, jeśli owo złamanie przepisów przyczynia się do wzrostu
    (lub "zachowania źrodła") przychodów?

    Ktoś wie (i jakieś wskazanie na interpretację albo wyrok NSA ma)?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-02-23 01:22:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > potrzebujesz komunikacji między samochodami (innej niż gsm), a ze względu
    > na brak wymaganych zezwoleń itp - wybrałeś taką.

    Teoretycznie nie przejdzie, bo CB jest tylko do użytku prywatnego. Z tym,
    że niekoniecznie o tym wiedzą kontrolerzy z US i UKS.

  • 10. Data: 2008-02-23 01:31:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podaj podstawę prawną. Konkretną.

    Wynika to z prawa telekomunikacyjnego - art. 143 i 144. Po prostu
    urządzenia nadawczo-odbiorcze dla celów amatorskich na warunkach
    określonych w tej ustawie i przepisach wykonawczych są zwolnione z potrzeby
    uzyskania pozwolenia radiowego.

    Teoretycznie kontrolujący po otrzymaniu oświadczenia przedsiębiorcy o tym,
    że nabył i używa CB do celu prowadzenia działności gospodarczej powinien
    powiadomić UKE albo wprost przesłać materiały do prokuratury w związku z
    podejrzeniem popełnienia przestępstwa z art. 208 cytowanej ustawy. Czy
    będzie o tym wiedział w praktyce, to już inna sprawa.