  • 1. Data: 2007-01-21 16:23:55
    Temat: Odliczenia w trakcie roku
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Dotychczas nie zastanawiałem się co wolno mi odliczyć od podatku i dochodu
    przy obliczaniu comiesięcznej zaliczki bowiem szczegółowo instruował mnie o
    tym PIT-5. Teraz nie ma już PITa, a MF wypowiedziało się ze zaliczki mają
    być obliczane zgodnie z ustawą, Czyli z art.44. Czy ktoś analizował już ten
    problem? Np. czy można odliczyć od podatku ulgi uczniowskie, a od dochodu
    stratę z lat ubiegłych?

    Atomek

  • 2. Data: 2007-01-21 16:27:05
    Temat: Re: Odliczenia w trakcie roku
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-01-2007 o 17:23:55 Atomek <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ktoś analizował już ten problem? Np. czy można odliczyć od podatku ulgi
    > uczniowskie, a od dochodu stratę z lat ubiegłych?

    Tak na zdrowy rozum to PIT-5 to był "sznureczek" na bazie ustawy, więc
    nic nie powinno sie zmienić. Ale oczywiście zdrowy rozum i podatki
    nie zawsze idzą w parze ;)

    pozdr

  • 3. Data: 2007-01-21 16:44:06
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ep042u$710$1@news.onet.pl...
> [...]
    > już ten problem? Np. czy można odliczyć od podatku ulgi uczniowskie, a od
    ====
    (sic!) stratę oczywiście można. Ale inne odliczenia od dochodu na zasadach
    praw nabytych ?
    Atomek

  • 4. Data: 2007-01-22 08:43:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Jan 2007, Atomek wrote:

    > Ale inne odliczenia od dochodu na zasadach praw nabytych ?

    Czekaj... nabyte ma być odliczenie (podejrzewa iż owa ulga uczniowska,
    jak się zdaje już nieistniająca, tak?) czy możliwość odliczania, czyli
    "kiedyś było można to i dziś"? :)
    IMO jest tak:
    - nie ma i nigdy nie było szczegółowych zasad określania wysokości
    zaliczek na podatek, *poza* przepisami szczegółowymi dotyczącymi
    czynności cząstkowych, jak np. zasady ujmowania różnych rzeczy w KPiR
    - wobec tego wszelkie inne rozliczenia są dokonywane na zasadach, ktore
    dotyczą podatku.

    O ile nic się nie zmieniło :) to powinno tak być nadal.
    Czyli jeśli nie istnieje przepis, który zabrania rozliczenia czegoś
    w ramach zaliczki, to zaliczkę liczymy jak podatek - włączając
    w obliczenia wszystkie "uprawnione" ulgi, odliczenia i doliczenia!

    Krytyczny jest zapis:
    +++
    2) zaliczkę za ten miesišc stanowi podatek obliczony od tego dochodu
    według zasad okreœlonych w art. 26, 27 i 27b,
    ---

    Czyli liczymy razem z WSZYSTKIM co liczy się do rozliczenia rocznego!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-01-22 13:51:40
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > ---
    >
    > Czyli liczymy razem z WSZYSTKIM co liczy się do rozliczenia rocznego!

    dzięki. Też tak myślałem. Ulaga ucznowska ma być odliczana az do
    wyczerpania, kiedyś była w 27.
    Atomek