  • 1. Data: 2007-01-20 22:24:46
    Temat: Podatek za mieszkanie
    Od: "macko.b" <mb79(do wyciecia)@(do wyciecia)poczta.fm>

    Witam, mam pytanie zwiazane z podatkiem za sprzedane mieszkanie. Jak wyglada
    sytaucja gdy posiadajac mieszkanie kupi sie drugie (wieksze), zaplaci za nie
    i sprzeda mniejsze. Jaka kwote podatku nalezy zalacic od sprzedazy
    mniejszego mieszkania ? Slyszalem ze nie placi sie podatku jesli mniejsze
    jest sprzedane zeby kupic wieksze. Poprzednie mieszkanie (mniejsze) bylo
    kupione okolo rok temu.
    Dziekuje za pomoc-pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-01-22 08:32:55
    Temat: Re: Podatek za mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jan 2007, macko.b wrote:

    > Witam, mam pytanie zwiazane z podatkiem za sprzedane mieszkanie.

    Istotna rzecz: przepisy się zmieniły.
    "Było": podatek tylko od sprzedaży mieszkania nabytego mniej niż 5 lat
    temu, ale bardzo wysoki (10% *wartości*), z wyjątkami, wyłączeniami
    i warunkami o których wspominasz
    "Jest": podatek "zwykły" w postaci 19% od *różnicy* miedzy wartością
    sprzedaży i zakupu

    Rzuć okiem do sąsiednich wątków, nie ma wszystkiego o co pytasz, ale
    są uwagi do "nowych" przypadków, a jak rozumiem masz na myśli transakcję
    robioną już w 2007r

    pzdr, Gotfryd