  • 1. Data: 2008-04-17 17:43:35
    Temat: Odliczenie VAT z duplikatu
    Od: a...@g...com

    6.01.2008 została wystawiona f-ra VAT za przegląd okresowy samochodu,
    którą odebrałem osobiście potwierdzając ją swoim podpisem.
    Niestety fakturę zgubiłem i dopiero wezwanie do zapłaty ujawniło
    problem.
    Poprosiliśmy o wystawienie duplikatu faktury VAT, co też zostało
    uczynione w 15.04.2008,
    niestety nasza księgowa twierdzi, że ponieważ zagubienie odbyło się z
    mojej winy (wg. niej
    faktura wpłynęła do firmy) to nie przysługuje firmie odliczenie VAT a
    szef twierdzi, że w takim
    razie VAT muszę zwrócić firmie.

    proszę o informacje czy napewno nie można odliczyć VAT w takim
    przypadku
    Pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2008-04-17 18:10:49
    Temat: Re: Odliczenie VAT z duplikatu
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...pl>

    Czy ksiegowa nie przesadza?
    A kto udowodni ze ja zgubiles? A moze jednak nie dotarla na czas?
    A moze ksiegowa zgubila?

    Vat moze odliczyc w miesiacu wystawienia duplikatu.

    Darek

  • 3. Data: 2008-04-18 21:58:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2008, Dariusz Domagała wrote:

    > Czy ksiegowa nie przesadza?
    > A kto udowodni ze ja zgubiles?

    Niezależnie od wszelkich innych uwag:

    > Vat moze odliczyc w miesiacu wystawienia duplikatu.

    Z czego wynika, że chyba księgowa powinna gdzieś poczytać.
    W ustawie? Na grupie? ;)
    Tak offtopicznie mnie nachodzi pytanie, czy szef nie boi się polegać na
    orzeczeniach księgowej... ;)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2009-03-02 12:36:21
    Od: "grembol7" <mikolaj@WYTNIJ_TOgrembecki.info>

    OK. > Vat moze odliczyc w miesiacu wystawienia duplikatu.
    Ale w takim razie np jak oryginał był na styczeń a duplikat jest na luty lub marzec
    to towar z faktury ma się znaleść w zestawieniu w styczniu czy w miesiącu w którym
    został wystawiony duplikat?