  • 1. Data: 2005-10-28 06:39:57
    Temat: Odliczenie instalacji gazowej w samochodzie
    Od: Marcin <w...@p...fm>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza i zastanawiam sie czy moge sobie
    wliczyc w koszty wykonanie instalacji gazowej w samochodzie. Samochod
    jest zarejestrowany na mnie nie na firme. Ewentualnie jaka najlepiej
    zalatwic nazwe uslugi na fakturze zeby to bylo mozliwe.

    Dziekuje z gory za informacje

  • 2. Data: 2005-10-28 07:02:36
    Temat: Re: Odliczenie instalacji gazowej w samochodzie
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > jest zarejestrowany na mnie nie na firme. Ewentualnie jaka najlepiej
    > zalatwic nazwe uslugi na fakturze zeby to bylo mozliwe.
    Jeśli nie jest w EST to zapomnij.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2005-10-28 07:20:25
    Od: " " <a...@g...pl>

    pisarz <q...@q...co> napisał(a):
    > Jeśli nie jest w EST to zapomnij.
    > Pozdrawiam
    > Darek

    A czy nie jest tak, ze jezeli prowadzisz kilometrowke to mozesz wliczac w
    koszty wszystkie wydatki poniesione na samochod do wartosci wynikajacej z
    kilometrowki? Jezeli moge wliczac paliwo, czesci zamienne, naprawy itp (tak
    robie - mam prowadze DG i kilometrowke, mam sam prywatny) to dlaczego nie
    moglbym wliczyc instalacji?

    and

  • 4. Data: 2005-10-28 07:46:35
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    (tak
    > robie - mam prowadze DG i kilometrowke, mam sam prywatny) to dlaczego nie
    Nie, NSA uznał, że instalacja jest ulepszeniem auta, a do kilometrówki można
    wpisać tylko wydatki _eksploatacyjne_.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2005-10-28 07:52:43
    Od: "and" <a...@g...pl>

    pisarz <q...@q...co> napisał(a):
    > Nie, NSA uznał, że instalacja jest ulepszeniem auta, a do kilometrówki
    >można
    > wpisać tylko wydatki _eksploatacyjne_.

    no tak... w koncu jak masz instalacje to panstwo nie zarobi juz
    na tobie tyle co by zarobilo na benzynie...
    ale z drugiej strony koszty bedziesz mial nizsze:)

    pozdrawiam

    and

  • 6. Data: 2005-10-28 11:59:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2005, and wrote:

    > no tak... w koncu jak masz instalacje to panstwo nie zarobi juz
    > na tobie tyle co by zarobilo na benzynie...
    > ale z drugiej strony koszty bedziesz mial nizsze:)

    ...no i właśnie w ten sposób dokonujesz "ulepszenia" :)
    A to nie jest "wydatek eksploatacyjny" tylko inna szuflada
    w wydatkach :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-10-28 18:56:05
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...no i właśnie w ten sposób dokonujesz "ulepszenia" :)
    > A to nie jest "wydatek eksploatacyjny" tylko inna szuflada
    > w wydatkach :]

    a nie można naprawić auta - wymieniając całą instalacje gazową ????
    (oczywiście nikt nie musi wiedzieć, że jej tam wczesniej nie bło).

    --
    Raku
    *********************************

  • 8. Data: 2005-10-31 22:19:51
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "pisarz" napisał w wiadomościl...
    > Nie, NSA uznał, że instalacja jest ulepszeniem auta, a do kilometrówki można
    > wpisać tylko wydatki _eksploatacyjne_.
    > Pozdrawiam
    > Darek

    pozdrawiam imiennika...
    z ciekawości (bo w tym temacie nie miałem na razie problemów)
    trochę bliższe namiary na to orzeczenie ???

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 9. Data: 2005-11-03 06:47:04
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > pozdrawiam imiennika...
    Dziękuję.

    > z ciekawości (bo w tym temacie nie miałem na razie problemów)
    > trochę bliższe namiary na to orzeczenie ???
    Nie podam, biorąc pod uwagę ewidentne korzyści z wprowadzenia auta do EST
    tematu nie zarchiwizowałem.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2005-11-03 07:23:36
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > z ciekawości (bo w tym temacie nie miałem na razie problemów)
    > trochę bliższe namiary na to orzeczenie ???

    http://www.gofin.pl/podp.php/211/1134/58908/
    I SA/Lu 1430/98
    Zamontowanie w samochodach używanych w działalności gospodarczej,
    polegającej na prowadzeniu kursów nauki jazdy, pedałów szkoleniowych, blokad
    skrzyni biegów, nadkoli, immobilisera lub instalacji gazowych w sposób
    niewątpliwy spowodowało wzrost wartości użytkowej tych środków trwałych,
    poprzez przystosowanie do wykorzystywania ich jako samochodów szkoleniowych,
    zwiększenie ich bezpieczeństwa i trwałości oraz zmniejszenie kosztów
    eksploatacji. Spełniona zatem została przesłanka ulepszenia środków
    trwałych. Omawiane wydatki winny więc być uwzględnione w wartości środków
    trwałych i w konsekwencji w wysokości odpisów amortyzacyjnych, nie mogą być
    natomiast zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów.

    pozdrawiam