  • 1. Data: 2004-04-13 19:51:20
    Temat: Odliczenie składki na zdrowie
    Od: "Zbino" <zew"smieciwon@smieciwon"poczta.onet.pl>

    Zastanawiam się jak to jest, gdy ja pracuję na pełnym etacie i prowadzę
    działalność gospodarczą. Od każdej z tych działalności opłacam składkę.
    Pytanie moje czy na koniec roku mogę odliczyć od podatku (z pełnego etatu)
    składkę na ubezpieczenie zdrowotne zapłacone z etatu i z działalności
    gospodarczej?

  • 2. Data: 2004-04-13 20:05:26
    Temat: Re: Odliczenie składki na zdrowie
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Tak. Sumujesz podatki od etatu i od dg więc i sumujesz wszystkie koszty a
    także składki. Tylko pamiętej, że nie całe a 7,75%
    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-04-13 20:16:50
    Od: "Zbino" <zew"smieciwon@smieciwon"poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c5hh62$5d2$1@news.onet.pl...
    > Tak. Sumujesz podatki od etatu i od dg więc i sumujesz wszystkie koszty a
    > także składki. Tylko pamiętej, że nie całe a 7,75%

    Tak, tylko co jak nie mam żadnych dochodów z działalności. W zasadzie
    składkę opłaca się od dochodów iluzorycznych więc te dochody chyba też się
    zsumują z dochodami z etatu?

  • 4. Data: 2004-04-13 20:30:07
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Tak, tylko co jak nie mam żadnych dochodów z działalności. W zasadzie
    > składkę opłaca się od dochodów iluzorycznych więc te dochody chyba też się
    > zsumują z dochodami z etatu?
    Jeżeli nie masz dochodu to masz stratę.A jak masz stratę to pewnie ona
    pomniejszy ci dochód z etatu i będziesz miał nadpłatę podatku. Ale to tylko
    moje gdybanie.Bo nigdy straty nie miałem.
    Na pewno podstawa do skłądek zus nie ma nic wspólnego z twoimi dochodami /
    kosztami na pit.

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2004-04-14 07:09:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik PawełJ napisał:

    > Jeżeli nie masz dochodu to masz stratę.A jak masz stratę to pewnie ona
    > pomniejszy ci dochód z etatu i będziesz miał nadpłatę podatku. Ale to tylko
    > moje gdybanie.Bo nigdy straty nie miałem.

    Oj, gdybanie na potęgę. Starty z DG nie sumuje sie z innymi dochodami i
    mozna ja odliczyc tylko od dochodów z DG w latach nastepnych.

    Ale składkę zdrowotna odlicza sie od ostatecznie wyliczonego podatku i
    nie ma znaczenia że ten kawałek składki to z tytułu Dg a ten z tytułu etatu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl