  • 1. Data: 2013-10-23 18:27:38
    Temat: Odliczenie wynajmu mieszkania
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    Prowadzę dz. gosp. Sytuacja wygląda następująco: podjęcie pracy
    (uściślając - świadczenie usług - rozliczenie: f-ra VAT) w mieście
    oddalonym o ~100km od miejsca zameldowania/zamieszkania. Jako że to duża
    odległość, trzeba było wynająć mieszkanie. Tu pojawiła się możliwość
    otrzymania faktury VAT (oczywiście po dopłacie VAT), zamiast rachunku.

    Już nawet nie chodzi o sam VAT, bo tak czy siak, trzeba byłoby go
    zapłacić. Chodzi bardziej o późniejsze rozliczenie kosztów wynajmu tego
    mieszkania w PIT-36. Gdzieś obiło mi się o oczy, że jest to możliwe,
    jednakże uzależnione od konkretnego widzimisię urzędnika z US.

    Jak to jest w rzeczywistości? Da się, czy też się nie da?

  • 2. Data: 2013-10-25 12:26:04
    Temat: Re: Odliczenie wynajmu mieszkania
    Od: Martin <m...@k...net>

    Wynajmij mieszkanie na doby i po problemie. Najem krótkoterminowy. 40 zł za dobę z
    vat 8%, w zależności od miasta które ciebie interesuje. Czyli skoro tam jedziesz na
    środę, czwartek, piątek, to masz 3 doby wynajmu. Takie coś bez wątpienia sobie
    odliczysz.

    Ale jeżeli chcesz tam mieszkać, zaspakajać swoje potrzeby mieszkaniowe, to sam
    zgadnij, jaka jest odpowiedź na twoje pytanie.

  • 3. Data: 2013-11-03 14:12:34
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .10.2013 o 12:26 Martin <m...@k...net> pisze:

> [...]
    >
    > Ale jeżeli chcesz tam mieszkać, zaspakajać swoje potrzeby mieszkaniowe,
    > to sam zgadnij, jaka jest odpowiedź na twoje pytanie.

    Dzięki za poradę, aczkolwiek ja napisałem, że JUŻ wynająłem mieszkanie.
    Poza tym, praca jest od pn do pt i czasami w so i ndz. Właściciel jednak
    powiedział, że może mi wystawiać f-rę VAT, zamiast rachunku.

    Wyczytałem w necie, że jest możliwe wrzucenie w koszta wynajmu mieszkania
    w takiej sytuacji, aczkolwiek z ciągle zmieniającymi się przepisami w
    naszym umiłowanym kraju, nie sposób się połapać w przepisach, co jest
    aktualne, a co jedynie archiwum. Do tego dochodzą różne interpretacje tych
    samych przepisów...

  • 4. Data: 2013-11-03 14:19:43
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>