  • 1. Data: 2013-10-20 15:54:08
    Temat: Wpisanie przychodu nie w te rubryke - konsekwencje
    Od: walker <m...@g...com>

    Witam,
    Wpisalem przychod nie w te rubryke co trzeba, tzn przychod sie zgadza,
    tylko podatek zaplacilem wyzszy, gdybym wypelnil poprawnie moglbym
    zaplacic nizszy podatek, co za to grozi jesli nie zlozylem w pore
    korekty zeznania?

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2013-10-20 16:15:50
    Od: Martin Miotk <m...@k...net>

    Korektę zawsze można złożyć. Nawet po latach. Nie można jej składać tylko wtedy gdy
    jest kontrola skarbowa. Jeśli nie masz kontroli, to możesz składać korektę nawet za
    2009 rok.

  • 3. Data: 2013-10-20 16:53:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    walker wrote:
> [...]
    > tylko podatek zaplacilem wyzszy, gdybym wypelnil poprawnie moglbym
    > zaplacic nizszy podatek, co za to grozi jesli nie zlozylem w pore

    Cos gdzies slyszałem, ze przedawnienie działa w obie strony, czyli masz
    5 lat na zlozenie korekty. Potem jej już po prostu złożyć nie możesz,
    ale US też czepiać się już nie może.

    Złóż korektę napisz wyjaśnienie co zrobiłeś źle i dostaniesz zwrot podatku.

    Jak nie zrobisz nic, to mogą się stać trzy rzeczy
    a) nikt niczego nie zauwazy i zostanie tak jak jest
    b) dostaniesz wezwanie z US do stawienia się i zrobienia poprawki
    c) US sam poprawi błąd jesli wchodzi to w zakres tego co mu wolno samemu
    zrobić.

  • 4. Data: 2013-10-20 20:15:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > c) US sam poprawi błąd jesli wchodzi to w zakres tego co mu wolno
    > samemu zrobić.

    Na przykład co mogą poprawić sami
    w złożonych przez podatnika dokumentach?

  • 5. Data: 2013-10-20 23:26:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Na przykład co mogą poprawić sami
    > w złożonych przez podatnika dokumentach?

    błedy rachunkowe gdy różnica w wywliczeniach podatku nie przekroczy
    bodajze 1000 zl oraz oczywiste pomyłki pisarskie.

  • 6. Data: 2013-10-21 10:06:23
    Od: walker <m...@g...com>

    On 10/20/2013 04:53 PM, witek wrote:

> [...]
    > b) dostaniesz wezwanie z US do stawienia się i zrobienia poprawki
    > c) US sam poprawi błąd jesli wchodzi to w zakres tego co mu wolno samemu

    ale jak nic nie zrobie, czy moga na mnie nalozyc karny 75% podatek?

  • 7. Data: 2013-10-21 10:35:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 10:06:23 +0200, walker napisał(a):

    > ale jak nic nie zrobie, czy moga na mnie nalozyc karny 75% podatek?

    Oczywiście. Obowiązuje też karna konfiskata przetworów.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2013-10-21 11:46:12
    Od: walker <m...@g...com>

    On 10/21/2013 10:35 AM, Borys Pogoreło wrote:

    > Oczywiście. Obowiązuje też karna konfiskata przetworów.

    ale prosze bez zartow, wiec tak czy nie?

  • 9. Data: 2013-10-21 15:00:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    walker wrote:

    > ale jak nic nie zrobie, czy moga na mnie nalozyc karny 75% podatek?

    nie
    raz, ze go juz nie ma
    dwa, ze to nie jest kasa, której źródła pochodzenia us nie jest w stanie
    ustalic
    trzy, przeciez go wpisales tylko nie tam gdzie trzeba

  • 10. Data: 2013-10-21 15:12:25
    Od: walker <m...@g...com>

    On 10/21/2013 03:00 PM, witek wrote:

    > nie
    > raz, ze go juz nie ma

    faktycznie podatek bylo niezgodny z konstutucja i go zlikwidowano, ale
    zawsze sad moze nalozyc jakas kare, wiem ze tak bylo wczesniej, nie wiem
    jak jest teraz