  • 1. Data: 2006-04-22 16:55:36
    Temat: Odliczenie za Internet - proszę o sprawdzenie
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@W...gazeta.pl>

    Do obliczeń przyjąłem kwoty należne za abonament za internet, z wszystkich
    faktur VAT, opłaconych w 2005 r.
    Pierwsza faktura:
    - termin płatności - 31.12.2004
    - zapłacono - 05.01.2005
    Ostatnia (12-ta) faktura:
    - termin płatności - 26.11.2005
    - zapłacono - 29.11.2005
    Wyszło mi ok. 3400,00 zł (łącze DSL - nie na firmę, kilkuosobowa lokalna
    społeczność, łącze na mnie i małżonka).
    Rozliczam się wspólnie z małżonkiem, faktury są wystawiane na nas oboje.
    Małżonek nie uzyskał za 2005 r. dochodów.
    Do PIT-O (część B, poz. 19) wpisałem całą kwotę 3400,00 zł (zamiast połowy,
    czyli 1700,00) - zaokrąglam do 760,00 zł.
    Do PIT-O (część B, poz. 20) nie wpisuję nic, ponieważ małżonek nie uzyskał w
    2005 r. dochodu i jeżeli dobrze rozumiem, to i tak nie będzie miał od czego
    odliczyć przypadającej na niego kwoty 1700,00 zł.
    Ogólnie do odliczenia z całej zapłaconej za internet kwoty 3400,00 zł, do
    odliczeń przyjmuję tylko 760,00 zł, z czego zostanie mi zwrócone 19% czyli
    144,40 zł.

    Proszę o informację, czy dobrze w tym przypadku kombinuję ;)

  • 2. Data: 2006-04-22 19:05:54
    Temat: Re: Odliczenie za Internet - proszę o sprawdzenie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Walenty Kusiak wrote:

    > Proszę o informację, czy dobrze w tym przypadku kombinuję ;)

    tak

  • 3. Data: 2006-04-22 20:04:34
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > tak

    DZIĘKUJĘ!

  • 4. Data: 2006-04-22 22:10:03
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Walenty Kusiak napisał(a):

    > Ogólnie do odliczenia z całej zapłaconej za internet kwoty 3400,00 zł, do
    > odliczeń przyjmuję tylko 760,00 zł, z czego zostanie mi zwrócone 19% czyli
    > 144,40 zł.

    Nie, zostaje zwrocona cala kwota za internet, ale nie wieksza niz 760 zl.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-04-22 22:12:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek napisał(a):

    > tak

    Po co glupoty wypisujesz?
    ZOstanie zwrocona kwota do wysokosci 760 zl.

    Czyli w przypadku poniesionych kosztow w wyskosci 3400, zostanie
    zwrocona maksymalna mozliwa kwota, czyli 760 zl, a nie 19% od tej kwoty.

    Jacek

  • 6. Data: 2006-04-22 22:14:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello castrol,

    Sunday, April 23, 2006, 12:12:30 AM, you wrote:

    > Po co glupoty wypisujesz?
    > ZOstanie zwrocona kwota do wysokosci 760 zl.
    > Czyli w przypadku poniesionych kosztow w wyskosci 3400, zostanie
    > zwrocona maksymalna mozliwa kwota, czyli 760 zl, a nie 19% od tej kwoty.

    Chciałbyś... Ja też.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-04-22 22:45:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    castrol wrote:

    > Po co glupoty wypisujesz?
    > ZOstanie zwrocona kwota do wysokosci 760 zl.
    >
    > Czyli w przypadku poniesionych kosztow w wyskosci 3400, zostanie
    > zwrocona maksymalna mozliwa kwota, czyli 760 zl, a nie 19% od tej kwoty.

    no, zostanie zwrócona cała możliwa kwota, czyli 760 zł.
    co w przypadku przeliczenia ile to będzie na podatku wyjdzie 19% tej
    kwoty, bo to właśnie podatek zwracają, a nie 760 zł.
    (chyba, że ktoś wpadł w większy próg podatkowy).

  • 8. Data: 2006-04-23 08:38:55
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@N...gazeta.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Nie, zostaje zwrocona cala kwota za internet, ale nie wieksza niz 760 zl.

    Chyba jednak się mylisz ;)
    Szukałem jeszcze i znalazłem coś takiego:
    http://www.pit.pl/ulga-internet/
    Popatrz w podtytule "Kiedy odliczać?" ~środek tego tekstu:
    "Odliczeniu od dochodu podlega 760zł, toteż w zależności od sytuacji
    odliczenie może przynieś 22,80 zł rocznie (ryczałtowcy przy podatku 3,0%),
    poprzez 144,40 zł (zasady ogólne, podatek 19%) do 304,00 zł (zasady ogólne,
    podatek 40%).
    W przypadku poniesienia w roku podatkowym wydatków przekraczających 760zł
    odliczeniu podlega jedynie kwota 760zł."

    Teraz chyba jasne?

  • 9. Data: 2006-04-23 10:45:59
    Od: "pb78" <p...@N...pl>

    > Nie, zostaje zwrocona cala kwota za internet, ale nie wieksza niz
    760
    > zl.

    Nie wypisuj bzdur

    Paweł
    odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu

  • 10. Data: 2006-04-23 13:51:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > kwoty, bo to właśnie podatek zwracają, a nie 760 zł.
    > (chyba, że ktoś wpadł w większy próg podatkowy).

    podaj podstawe prawna, bo sie mylisz.

    Jacek