  • 1. Data: 2006-04-22 15:27:14
    Temat: rozliczenie za rok 2005 z dochodów zza granicy
    Od: "Wojtek" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W 2005 wogole nie pracowalem w Polsce, ale pracodawca zrobil mi przysluge i
    pare miesiecy po zwolnieniu wyslal mi z 300zl (13 pensja) i oczywiscie pit11
    z dochodem 450zl za 2005. Oczywiscie bylem juz w Irlandii, gdzie pare osob
    przekonalo mnie, ze z dochodow w tym panstwie nie trzeba sie rozliczac w
    kraju. Ale w zwiazku z tym, ze dostalem tego pita11, to wypelnilem pit37 i
    dostalem zwrot 41,80zl.

    Oczywiscie popelnilem blad. Teraz wypelnilem pit36 i wyszedl mi zwrot 5zl.
    Znaczy to, ze musze urzedowi oddac 37zl z odsetkami (poprzedni zwrot
    dostalem 2 miesiace temu). Teraz mam kilka pytan.
    1. Na picie 37 zaznaczylem, ze jest to korekta. Nie wiem tylko, czy ten
    poprzedni zwrot mam jakos uwzglednic w pit36? Czy moze wypelnic w zwykly
    sposob, a w urzedzie skarbowym policza jaka roznice musze oddac plus odsetki?
    2. Zarobione pieniadze w euro przemnozylem prze 3,80 zl. Gdzies w Internecie
    znalazem ta kwote, ze jest to sredni kurs na rok 2005. Czy jest to
    prawidlowa kwota?

    z gory dzieki za odzew - Wojtek

  • 2. Data: 2006-04-22 19:29:44
    Temat: Re: rozliczenie za rok 2005 z dochodów zza granicy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > kraju. Ale w zwiazku z tym, ze dostalem tego pita11, to wypelnilem pit37 i

    W jakiem celu wyjechałeś do Irlandii, kiedy dokładnie i czy zamierzasz
    wracać.
    Jeżeli jest to wyjazd na stałe, to zrobiłeś dobrze.
    W Polsce podlegasz pod US tylko w stosunku do dochodów z Polski.
    Należało wypełnić pit-37 i będąc bardzo formalnym wysłać go do II US w
    Warszawie, który odpowiada za rozliczanie nierezydentów, a te 300 zł
    wykazać w dochodach irlandzkich i rozliczyć się wg tamtejszych przepisów.

    > Oczywiscie popelnilem blad.

    j.w.
    to zależy.

    jeśli twój wyjazd jest tymczasowy, np. delegacja z pracy, wyjazd na
    studia itp itd to powinieneś zrobić tak jak poniżej, czyli pit-36 i
    wkazać na nim podchody z Irlandii w celu wyliczenia progu podatku.

    Teraz wypelnilem pit36 i wyszedl mi zwrot 5zl.
    > Znaczy to, ze musze urzedowi oddac 37zl z odsetkami (poprzedni zwrot
    > dostalem 2 miesiace temu).
    Wysłałeś już ten pit-36, jak nie to się zastanów, jak tak, to musisz
    oddać różnicę z odsetkami.

    Teraz mam kilka pytan.
    > 1. Na picie 37 zaznaczylem, ze jest to korekta.

    Jeszcze raz na jakim picie zaznaczyłeś, że to korekta.

    Nie wiem tylko, czy ten
    > poprzedni zwrot mam jakos uwzglednic w pit36? Czy moze wypelnic w zwykly
    > sposob, a w urzedzie skarbowym policza jaka roznice musze oddac plus odsetki?

    ???
    juz sie zgubilem ile tych pitow wyslales

    > 2. Zarobione pieniadze w euro przemnozylem prze 3,80 zl. Gdzies w Internecie
    > znalazem ta kwote, ze jest to sredni kurs na rok 2005. Czy jest to
    > prawidlowa kwota?

    nie.

    należy zastosować średni kurs NBP z dnia otrzymania wypłaty, czyli każda
    wypłata przeliczana oddzielnie wg kursu z tamtego dnia.
    do tego jest jeszcze 30 dni razy ryczał zwolniony z podatku, ale nie
    pamiętam ile on wynosi.
    O tyle pomniejszy on podatek, ale to i tak wychodzą grosze w przypadku
    irlandii.

  • 3. Data: 2006-04-23 17:15:07
    Od: "Wojtek Nazwisko" <w...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > W jakiem celu wyjechałeś do Irlandii, kiedy dokładnie i czy zamierzasz
    > wracać.

    wyjechalem 1maja2005 w celach zarobkowych i zamierzam popracowac jeszcze
    moze jeden rok i wracam z powrotem.

    [...]
> [...]
    >

    > Teraz wypelnilem pit36 i wyszedl mi zwrot 5zl.
    > Wysłałeś już ten pit-36, jak nie to się zastanów, jak tak, to musisz

    pit36 jeszcze nie wyslalem

    > Teraz mam kilka pytan.
    >
    > Jeszcze raz na jakim picie zaznaczyłeś, że to korekta.

    sorry za pomylke. na picie 36 (ktorego jeszcze nie wyslalem) zaznaczylem, ze
    jest to korekta.

    > Nie wiem tylko, czy ten
    >
    > ???
    > juz sie zgubilem ile tych pitow wyslales

    wyslalem tylko pit37, a powinienem pit36.

    Internecie

    > nie.
    >
    > należy zastosować średni kurs NBP z dnia otrzymania wypłaty, czyli każda
    > wypłata przeliczana oddzielnie wg kursu z tamtego dnia.

    wyplaty otrzymywalem co tydzien wiec zapowiada sie troche liczenia.

    Tylko jedno mnie zastanawia. Moj brat oddal do jakiegos biura tylko P60 za
    rok 2005 i na podstawie tylko tego dokumentu wyliczyli mu dochod, wiec
    musieli przemnozyc dochody z doc p60 w euro na zlotowki przez jakas
    okreslona kwote (moze byl to sredni kurs NBP za tamten rok?). Czy w tym
    biurze zrobili wlasciwie?

    > do tego jest jeszcze 30 dni razy ryczał zwolniony z podatku, ale nie
    > pamiętam ile on wynosi.

    45euro w przypadku Irlandii.

    --
    Wojtek

  • 4. Data: 2006-04-23 19:56:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek Nazwisko wrote:

    > wyjechalem 1maja2005 w celach zarobkowych i zamierzam popracowac jeszcze
    > moze jeden rok i wracam z powrotem.

    pit-36

    > sorry za pomylke. na picie 36 (ktorego jeszcze nie wyslalem) zaznaczylem, ze
    > jest to korekta.

    dołącz do tego jeszcze list, że robisz korektę do pit-37 bo mogą się nie
    połapać.

    > wyslalem tylko pit37, a powinienem pit36.

    wyliczasz pit-36 normalnie, przesyłasz im z odsetkami różnice pomiędzy
    wypłaconą kasą z pit-37 i na liście, a jalepiej na tyle pit-36 zrób
    notatkę i wylicz co i za co zwracasz.
    Jak się pogubią to najwyżej będą pytać o co chodzi.

    > wyplaty otrzymywalem co tydzien wiec zapowiada sie troche liczenia.

    zgadza się.

> [...]
    > musieli przemnozyc dochody z doc p60 w euro na zlotowki przez jakas
    > okreslona kwote (moze byl to sredni kurs NBP za tamten rok?). Czy w tym

    Nie. Tylko kto to dojdzie.
    Musieli by zrobić kontrolę i sprawdzać wszystkie wypłaty, żeby im nie
    daj boże wyszło, że kurs roczny wyszedł zawyżony w stosunku do tego co
    oni wyliczyli.

    > 45euro w przypadku Irlandii.

    to wybierasz sobie 30 dni, najlepiej tych w których kurs był najwyższy,
    przeliczasz to wszystko na złotówki i odejmujesz od tego co ci wyszło z
    wcześniejszych obliczeń.

    Dopiero tą różnicę wpisujesz do pit.
    Te 30 dni x 45 dla US nie istnieją, tak jakbyś ich nigdy nie zarobił.

  • 5. Data: 2006-04-24 19:03:49
    Od: "Wojtek" <w...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Wojtek Nazwisko wrote:

    [...]
    > dołącz do tego jeszcze list, że robisz korektę do pit-37 bo mogą się nie
    > połapać.
    [...]
> [...]
    > notatkę i wylicz co i za co zwracasz.
    > Jak się pogubią to najwyżej będą pytać o co chodzi.

    wielkie dzieki.

    --
    Wojtek