  • 1. Data: 2004-05-14 09:17:41
    Temat: 5% VAT w f-rach RR
    Od: "olpin" <o...@g...pl>

    Mam pytanie, jak to jest z tym 5% podatkiem VAT w f-rach RR. Czy do rejestru
    zakupu wpisuje VAT w stawce 5%? A potem sprzedaje te same produkty (kupione
    od rolinka ryczałtowego) ze stawką 3%?
    Drugie pytanie jakie mi się nasuwa: czy musze wystawiać faktury RR wszystki
    domniemanym rolnikom ryczałtowym (często oni sami nie wiedzą czy nimi sa czy
    też nie). Czy np. w momencie gdy otrzymuje od takiego kontrahenta zwykły
    rachunek mogę zaksięgowac i nie wystawiac faktury RR?
    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2004-05-14 09:47:15
    Temat: Odp: 5% VAT w f-rach RR
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik olpin <o...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c822rl$svq$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    rejestru
    > zakupu wpisuje VAT w stawce 5%? A potem sprzedaje te same produkty

    Własnie chyba tak

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-05-15 15:25:19
    Temat: Re: 5% VAT w f-rach RR
    Od: "Michał M." <m...@a...pl.nospam>

    Użytkownik olpin napisał:

    > Mam pytanie, jak to jest z tym 5% podatkiem VAT w f-rach RR. Czy do rejestru
    > zakupu wpisuje VAT w stawce 5%? A potem sprzedaje te same produkty (kupione
    > od rolinka ryczałtowego) ze stawką 3%?

    tak

    > Drugie pytanie jakie mi się nasuwa: czy musze wystawiać faktury RR wszystki
    > domniemanym rolnikom ryczałtowym (często oni sami nie wiedzą czy nimi sa czy
    > też nie).

    rolnikiem ryczałtowym jest w praktyce każdy kto nie prowadzi
    jakiejkolwiek rejestrowanej działalności gospodarczej

    Czy np. w momencie gdy otrzymuje od takiego kontrahenta zwykły
    > rachunek mogę zaksięgowac i nie wystawiac faktury RR?

    co znaczy zwykły rachunek , świstek bez vatu ?
    jako nabywca jestes zobowiązany wystawić RR-ke

    Pozdrawiam M.

  • 4. Data: 2004-05-16 08:18:25
    Od: "olpin" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Michał M." napisał:

> [...]
    >
    > co znaczy zwykły rachunek , świstek bez vatu ?
    > jako nabywca jestes zobowiązany wystawić RR-ke

    Serdeczne dzięki
    Olgierd