  • 1. Data: 2004-05-19 17:41:37
    Temat: Faktura VAT za usługę exportową
    Od: "Suav" <s...@p...onet.pl>

    Jestem przedstawicielem Niemieckiej firmy na Polskę do 1 maja wystawiałem
    rachunki uługa agencyjna / nie byłem VAT-owcem/ od 1 maja zarejestrowałem
    się jako VAT EU, Jak wystawić fakturę z VAT 22%, czy zerówki? Czy Niemcy
    mogą odliczyć sobie naliczony przezemnie VAT na usługę?

  • 2. Data: 2004-05-20 08:33:17
    Temat: Odp: Faktura VAT za usługę exportową
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Suav <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c8g68g$5dh$...@n...onet.pl...
> [...]
    > mogą odliczyć sobie naliczony przezemnie VAT na usługę?
    >
    > Według art 27.3.2 miejscem świadczenia usług jest kraj gdzie nabywca usług
    posiada siedzibę. A więc w twoim przypadku Niemcy. Fakturę wystawisz więc
    bez stawki VAT.
    Andrzej.

  • 3. Data: 2004-05-20 12:10:33
    Temat: Re: Faktura VAT za usługę exportową
    Od: "matee" <mkups@(nospam)poczta.onet.pl>

    "Andrzej" <s...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > napisał:c8g68g$5dh$...@n...onet.pl...

    > posiada siedzibę. A więc w twoim przypadku Niemcy. Fakturę wystawisz więc

    A ja swiadcze uslugi informatyczne dla klientow (firm) w Niemczech. Do tej
    pory faktury byly z VAT 0% (eksport). A teraz? 22%??? Jesli tak to na jakiej
    podstawie i od kogo moi klienci moga ten vat odzyskac? 8 dyrektywa UE? Od
    polskiego fiskusa?

    Czy moze jest jednak jakis sposob zeby wystawiac faktury z zerowym (albo
    wogole bez) vatem i oszczedzic sobie i innym niepotrzebnej biurokracji?

    Pomozcie....

    Maciek