  • 1. Data: 2002-02-22 10:09:31
    Temat: Wycena należności nadzień 31.12.01
    Od: "basku" <b...@g...pl>

    Mam problem z wyceną należności wyrażonej w EURO na dzień 31.12.01.(faktura
    wystawiona w grudniu 2001, płatność marzec 2002)
    1) Po jakim kursie należy ją wycenić - średni NBP?
    2) Gdzie zaksięgować różnicę kursową :
    - dodatnia - przychody przyszłych okresów ?
    - ujemne - pozostałe koszty finansowe?
    3) czy różnica stanowi koszt uzyskania przychodów?
    4) a co z różnicą powstałą w dniu zapłaty (KUP czy NKUP)
    5) i ostatnie pytanie dotyczy tego, czy nie należy czasem skorygować
    nalezności o różnicę kursową faktycznie powstałą (wkońcu dotyczyć ona będzie
    przychodów uzyskanych w 2001 roku)?
    Liczę na to, ze może ktoś z Was będzie umiał odpowiedzieć jeżeli nie na
    wszystkie to chociaż na część z tych pytań. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2002-02-22 10:58:40
    Temat: Odp: Wycena należności nadzień 31.12.01
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik basku <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a555c0$jel$...@s...man.poznan.pl...
    > Mam problem z wyceną należności wyrażonej w EURO na dzień
    31.12.01.(faktura
    > wystawiona w grudniu 2001, płatność marzec 2002)
    > 1) Po jakim kursie należy ją wycenić - średni NBP?
    Tak
    > 2) Gdzie zaksięgować różnicę kursową :
    > - dodatnia - przychody przyszłych okresów ?
    > - ujemne - pozostałe koszty finansowe?
    Tak
    > 3) czy różnica stanowi koszt uzyskania przychodów?
    Nie
> [...]
    > 5) i ostatnie pytanie dotyczy tego, czy nie należy czasem skorygować
    > nalezności o różnicę kursową faktycznie powstałą (wkońcu dotyczyć ona

    W dniu zapłaty kosztem (przychodem) podatkowym będzie różnica między kursem
    z dnia zarachowania faktury a dnia zapłaty.

    Orka